Angry Birds-topman stapt plotseling op

Rovio Mobile zit plotseling zonder Global Brand Manager. Wibe Wagemans, die bij Rovio verantwoordelijk was voor het merk Angry Birds, is plotseling opgestapt.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

rovio-angry-birdsWibe Wagemans, topman bij gamesuitgever Rovio, is plotseling opgestapt. Rovio is beter bekend als de maker van iOS-tophit Angry Birds, een spelletje dat 120 miljoen actieve spelers per maand heeft. Het wordt behalve op de iPhone ook gespeeld op Android en andere platformen. De game zelf is meer dan 250 miljoen keer gedownload. Wagemans vertelde drie weken geleden nog dat Rovio een van de snelstgroeiende consumentenmerken ooit is. Het merk zou YouTube, MySpace en Skype verslaan. Toch is Wagemans nu opgestapt, zonder te willen zeggen waarom.

Rovio zelf wil er ook niets over kwijt. De Nederlander Wagemans was SVP Global Brand Advertising en wereldwijd verantwoordelijk voor de merkbekendheid van Rovio en Angry Birds. Dat lukte behoorlijk goed: er verschenen slippers, knuffels en andere merchandiser met het Angry Birds-logo. Kortgeleden werd nog een deal met Starbucks bekendgemaakt, waarbij elektronische leaderboards in de koffieshops zullen worden opgesteld, zodat je meteen kunt zien wie de topspelers zijn. Ook zullen er exclusieve Angry Birds-promoties bij Starbucks worden aangeboden, waaronder virtuele goederen. Geen reden dus om bij de pakken neer te zitten en op te stappen. Voorheen werkte Wibe Wagemans bij Microsoft, in het team dat verantwoordelijk was voor de zoekmachine Bing.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 3 oktober 2011, 0:34
Categorie Apple
Onderwerpen angry birds, rovio

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.