‘Ontwikkelaar Supercell genereert meer omzet dan Electronic Arts’

iOS-ontwikkelaar Supercell maakte in november meer omzet dan Electronic Arts. Dit blijkt uit onderzoek van App Annie.

Clash of ClansDe naam ‘Supercell’ zegt je misschien weinig, maar toch wist dit bedrijf in de maand november meer omzet te maken dan gamesgigant Electronic Arts. Dit blijkt uit het jaaroverzicht van onderzoeksbureau App Annie, dat al langer een oogje in het zeil houdt in de App Store. Supercell heeft hierdoor Electronic Arts van de troon gestoten. Opmerkelijk, want Supercell heeft slechts twee spelletjes in de App Store staan.

Supercell’s spelletjes Clash of Clans en Hayday staan op respectievelijk de eerste en tweede plek in de lijst van spellen die de meeste omzet maakten. De ontwikkelaar scoort echter alleen op gemaakte omzet: kijk je naar het aantal downloads, dan staan ze niet eens in de top 10. Dit zou er op kunnen wijzen dat het in-app aankoopmodel binnen het spel overwegend veel geld oplevert. Beide spellen van de ontwikkelaar zijn gratis, maar je kunt via in-app aankopen vervolgens extra valuta en voorwerpen halen.

De applicatie LINE maakte het meeste omzet als je niet naar games kijkt. Daar hebben we in Nederland nog maar amper van gehoord, maar in Japan zijn ze een groot fan van deze WhatsApp-variant met belmogelijkheden. WhatsApp is overigens dit jaar in het overzicht gezakt, naar de vierde plek.

Downloaden:

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 25 december 2012, 9:01
Categorie Games
Onderwerpen clash of clans, hay day, supercell

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.