Maker van Grand Theft Auto praat over iPhone-games

Games-veteraan Paul Farley legt uit dat de gameswereld verandert door de komst van de iPhone. Mensen zullen van de iPhone-games meer verwachten dan van de huidige J2ME- en BREW-games die de meeste ontwikkelaars maken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Grand Theft Auto maker Paul FarleyGames-veteraan Paul Farley werkte eerder aan Grand Theft Auto en State of Emergency, voordat hij het bedrijf Tag Games oprichtte. Op de Mobile Games Blog schrijft Farley als gastcolumnist over de invloed die de iPhone heeft gehad op mobiele games. Farley maakt vergelijkingen met de Wii en maakt daarbij ook nog even reclame voor zichzelf: omdat Tag Games ervaring heeft met de Zeemote (een draadloze gamecontroller voor je mobiele telefoon) zijn ze beter in staat om games te ontwikkelen voor nieuwe interfaces, zoals die van de iPhone.


Een vergelijking met de Nintendo DS maakt Farley niet en dat is eigenlijk vreemd, want ook die heeft een touchscreen waardoor games wellicht makkelijk omgezet kunnen worden.
Technisch gezien zou de iPhone het aankunnen: de specificaties zijn beter dan die van de Nintendo DS. Wel merkt Farley terecht op, dat mensen van iPhone-games meer verwachten dan de versies die we al kennen van J2ME en BREW. Ook heeft Apple een voorsprong op de mobiele operators in de vorm van het iTunes-platform. Veel gebruikers zijn al vertrouwd met de iTunes Store en met het kopen van muziek, films en iPod-games. Daardoor koop je sneller (en prettiger) dan via de portals van de mobiele operators.

Lees het zelf: Mobile Games Blog

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 19:27
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 8 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.