‘iPhone te duur als gamingplatform’

Analist Michael Pachter vindt de iPhone te duur als gamesplatform. Het trekt daardoor niet de hardcore gamers maar alleen rijke mensen, waardoor de markt beperkt blijft tot casual spelletjes.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Morgan-analyst Michael Pachter ziet niets in in de plannen van gamesontwikkelaars om van de iPhone een heus gamesplatform te maken. De iPhone is weliswaar prachtig apparaat met een enorm potentieel, maar het is als gameconsole gewoon te duur. Je betaalt $400 plus nog eens gemiddeld $80 per maand voor een AT&T-abonnement. Hippe, rijke mensen lijken misschien een interessante doelgroep die de iPhone wel voor games gaan gebruiken, zo denkt Pachter.


Maar deze mensen zijn niet de hardcore gamers. Daardoor zal er alleen belangstelling zijn voor de meest rudimentaire games. De markt zal daarom klein zijn. Grote gamesontwikkelaars zoals EA, Gameloft, Sony en SEGA denken daar duidelijk anders over. Eerder waren er al twijfels of de iPhone wel geschikt was voor zakelijke gebruikers; misschien kan Apple bij de volgende iPhone wat aanpassingen doen zodat Pachter er anders over denkt.

Via: Next Gen

Reacties: 10 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.