iPhone en Xbox 360 Kinect werken samen om game te besturen

Een klein gamesbedrijfje uit Singapore heeft Project iKinect ontwikkeld. Dat is een proefversie van een spel dat je bestuurt met lichaamsbewegingen via de Xbox 360 Kinect en het touchscreen op de iPhone.

Xbox 360 Kinect en iPhone werken samenRockmoon, een kleine gamesontwikkelaar uit Singapore, legt momenteel de laatste hand aan een paar minispelletjes over klimaatverandering voor de iPhone. Ondertussen experimenteert het jonge bedrijfje ook met bewegingssensoren en camera’s om te gebruiken als gamebesturing. De eerste vrucht van die experimenten is afgeworpen. Op het internet circuleert een filmpje over een schietspelletje dat wordt bestuurd met een iPhone én bewegingen die worden vastgelegd door de Kinect-sensor van de Xbox 360.

Kinect is een product van Microsoft, die bewegingen registreert en omzet naar spelbesturing. Op die manier wordt de techniek ook gebruikt in deze proef. Eén speler manoeuvreert een ruimteschip door smalle gangetjes door zijn lichaam te bewegen en de ander bestuurt de kanonnen vanaf het touchscreen op de iPhone. Erg praktisch of overweldigend ziet Project iKinect er nog niet uit, maar wie weet waar het in de toekomst tot kan leiden.

Via Joystiq

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 3 mei 2011, 11:45
Categorie Games
Onderwerpen kinect, sensor

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.