Insanely Simple: Apple-boek van bedenker reclame ‘Think Different’

Het boek Insanely Simple probeert het succes van Apple te verklaren. Auteur Ken Segall werkte 12 jaar met Steve Jobs en bedacht in die tijd de naam 'iMac' en de televisiereclame 'Think Different'.

Insanely SimpleSinds de biografie van Steve Jobs op de markt kwam, lijkt opeens iedereen een boek over Apple te schrijven. Nadat Fortune-journalist Adam Lashinsky (Inside) Apple schreef, lijkt namelijk ook Ken Segall het één en ander over Apple te vertellen in zijn boek Insanely Simple. Ken Segall werkte twaalf jaar met Steve Jobs en bedacht de naam ‘iMac’ en de befaamde ‘Think Different’-reclame van Apple.

In Insanely Simple probeert Segall te verklaren wat Apple eigenlijk zo succesvol maakt. Dezelfde insteek als Inside Apple, maar Segall denkt dat zijn ervaring onder Steve Jobs hem een unieke kijk geeft op het bedrijf. Hij werkte ook met Apple toen John Sculley aan het hoofd was en deed klussen voor Dell, Intel en IBM.

Je kunt Insanely Simple nu alvast bestellen via de Amerikaanse iBookstore en Amazon. Het boek verschijnt op 26 april in de winkels. Of er een Nederlandse versie van het boek uitkomt moet nog blijken. Uitgeverij Unieboek|Het Spectrum vertaalde eerder wel de biografie van Steve Jobs en (Inside) Apple.

Voorbestellen: Insanely Simple ($12,99 Amerikaanse iBookstore)

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 16 februari 2012, 17:43
Categorie Boeken
Onderwerp boeken

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.