Apple bevestigt inruilprogramma voor iPhones, vandaag van start
Apple heeft tegen een verslaggever van CNBC bevestigd dat er een inruilprogramma voor iPhones komt. Eerder circuleerden er alleen nog maar geruchten over dit inruilprogramma, dat bedoeld is om klanten met korting een nieuwe iPhone te laten kopen. Apple bevestigde het nieuws aan verslaggever Jon Fortt, technologiecorrespondent bij de tv-zender. Hij geeft aan dat het inruilprogramma alleen geldt als je de winkel verlaat met een nieuw abonnement. Bovendien is het voor Nederlandse gebruikers nog niet direct interessant. Het inruilprogramma lijkt voorlopig alleen in de VS te gelden.
BREAKING: Apple tells @jonfortt that $AAPL's trade-in program to roll out nationwide today; customer must leave store with new contract.
— CNBC (@CNBC) August 30, 2013
Er was via tipgevers al allerlei informatie over het Apple Store inruilprogramma naar buiten gekomen, maar Apple had nog niets officieel bevestigd. Het programma gaat ‘Reuse and Recycle’ heten en is bedoeld voor iPhones. Overigens heeft Apple in Nederland al een inruilprogramma voor iPhones, iPads en Macs, waar we eerder over schreven. Je moet daarvoor je apparaat bij Apple aanmelden, krijgt de waarde te horen en stuurt al dan niet je apparaat op. Zodra alles binnen is wordt de waarde van je oude apparatuur overgemaakt naar je bankrekening. Maar het is vaak goedkoper om je iPhone tweedehands te verkopen. Bij het nieuwe inruilprogramma, dat voorlopig alleen in de VS geldt, krijg je bij inlevering van je oude iPhone korting op de aanschaf van een nieuwe iPhone.
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.

4 reacties
Frank
Lucratief verdienmodel!
Timosha
Als een verdienmodel niet lucratief is verdient men ook niets. Dan is het ook geen verdienmodel maar een “verliesmodel”.
Kevin
pleonasme
Bacillus
Eerder een zwaktebod.
Beproefd marketinginstrument om teruglopende omzetten weer op te krikken. Defensief: om marktaandeel te behouden.
Dit doe je niet voor je plezier, want het kost altijd geld. Het werkt doordat je doelgroep je eigen klanten zijn, die hoef je niet meer te overtuigen, alleen maar door de inruil te behouden. Een teken dat je ze anders kennelijk weg ziet lekken.
Helaas dit doet apple niet omdat ze tevreden zijn over de omzet.