Zakelijke gebruikers dol op de iPhone

Volgens een onderzoek van ChangeWave Research is 59% van de zakelijke gebruikers zeer tevreden over de iPhone. Dat percentage ligt veel hoger dan bij gebruikers van typische zakentelefoons zoals de BlackBerry. Maar hebben de onderzoekers wel de juiste dingen gemeten?

I Like ItVolgens marktonderzoeksbureau ChangeWave Research is 59% van de zakelijke iPhone-bezitters “zeer tevreden” met het toestel. Dat percentage ligt veel hoger dan bij andere merken: 47% bij de BlackBerry, 40% bij Nokia, 30% bij Samsung, 25% bij Motorola en slechts 10% bij Palm. Na publicatie van de cijfers werd meteen geroepen dat de iPhone binnenkort wel de BlackBerry zal inhalen als meest favoriete telefoon voor zakelijke gebruikers, maar zo snel zal het ongetwijfeld niet gaan. Tenzij… Apple op 6 maart inderdaad zakelijke uitbreidingen aankondigt.

Toch kun je vraagtekens stellen bij de uitkomst. In andere tevredenheidsonderzoeken scoort de iPhone ook steevast hoger dan andere telefoons. Vanwege de touchscreen, de gebruikersinterface of omdat het toestel gewoon cool is. Zakelijke gebruikers zijn daar ook gevoelig voor. Maar of ze de iPhone daadwerkelijk handiger vinden voor mobiele e-mail, om toegang te krijgen tot het zakelijke netwerk, omdat Exchange zo makkelijk bereikbaar is, omdat zakelijke applicaties er zo lekker op draaien en omdat de afdeling IT er ook zo enthousiast over is? Nog even over die zakelijke plannen met de iPhone: O2 UK heeft aangekondigd dat ze met Apple bezig zijn om een zakelijk abonnement te ontwikkelen, dat “later dit jaar” beschikbaar zal zijn.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 28 februari 2008, 6:30
Categorie Achtergrond
Onderwerpen abonnementen, business, changewave, research, sdk, Zakelijk

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.