Vodafone-probleem met iOS 4.3 alleen bij ‘7-serie’ simkaarten?

De oorzaak van het probleem met Vodafone en iOS 4.3 zou liggen bij een specifieke serie simkaarten, waarvan de tweede cijferreeks begint met een 7, zo beweert een gebruiker.

vodafone-simkaartKlanten van Vodafone die hun iPhone 3GS of iPad updaten naar iOS 4.3 ondervinden nogal wat problemen, zoals je eerder kon lezen. Hun toestel crasht of loopt vast zodra de pincode wordt ingevoerd en er verbinding wordt gemaakt met het 3G-netwerk van Vodafone. Het lijkt erop dat het probleem te maken heeft met een specifieke serie simkaarten, waarvan de tweede reeks cijfers in het serienummer begint met een 7. Deze simkaarten zouden volgens ontdekker Mark van den Hul afkomstig zijn van een specifieke fabrikant.

Simkaarten waarvan de reeks met het cijfer 4 begint, zouden geen problemen vertonen, zo beweert Mark. Kanttekening hierbij is dat deze conclusie is getrokken na één test met slechts twee simkaarten. De conclusie zou betrouwbaarder zijn als er getest was met een reeks simkaarten met verschillende serienummers.

Vodafone heeft zelf aangegeven dat ze aan het zoeken zijn naar een oplossing. Aanvankelijk raadde de operator klanten aan om meermaals een harde reset te geven, maar dat bood niet voor iedereen een oplossing. Later raadde Vodafone de klanten aan om helemaal niet naar iOS 4.3 te updaten en contact op te nemen met de klantenservice. Vodafone kan de simkaart eventueel omruilen voor een ander exemplaar.

Op de Nederlandse Vodafone-simkaarten is het serienummer met twee cijferreeksen weergegeven. De eerste cijferreeks is altijd 8931440300, op de tweede regel begint de cijferreeks bij de simkaarten die problemen zouden opleveren met een 7.

Tipgever: Remco

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 20 maart 2011, 13:23
Categorieën Achtergrond, Providers
Onderwerpen simkaart, Vodafone

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.