T-Mobile publiceert FAQ over dekkingsproblemen

T-Mobile heeft een FAQ op de website gezet, waarmee ze veelgestelde vragen over de netwerkproblemen behandelen. Kun je je abonnement opzeggen? En hebben alleen iPhone-gebruikers ermee te maken?

dekking
T-Mobile heeft een FAQ gepubliceerd over de capaciteitsproblemen die de operator op het netwerk ondervindt. In 17 vragen legt T-Mobile uit wat er aan de hand is, wat ze doen om de dekking op het 3G-netwerk te verbeteren en wat je zelf kunt doen. Helpt het om 3G uit te schakelen? Hebben vooral iPhone-bezitters er last van? En kan ik mijn iPhone-abonnement laten ontbinden wegens wanprestatie? Dat zijn veelgestelde vragen waarop de FAQ antwoord geeft.

In de uitleg wordt opnieuw de explosieve groei van smartphones zoals de iPhone als boosdoener aangewezen: smartphonegebruikers stellen het netwerk op de proef omdat ze tot veertig keer meer dataverkeer verbruiken. Het gaat hierbij niet zozeer om afgelegen plekken waar de 3G-dekking toch al matig was, maar om locaties waar veel mensen samenkomen zoals stadscentra en stations. Vooral Rotterdam, Hilversum, Den Haag en Amsterdam zijn getroffen. Er komen extra antennelocaties, die binnen 2 tot 3 weken gerealiseerd moeten zijn.

Zoals eerder aangegeven kunnen klanten die hinder ondervinden het Formulier Dekkingsvragen invullen en als de klacht terecht is zal T-Mobile ze compenseren met twee maanden gratis internetgebruik.

De FAQ is hier te vinden: T-Mobile netwerk informatie

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 3 juni 2010, 20:27
Categorieën Achtergrond, Providers
Onderwerpen dekking, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.