De populairste marketingapps van 2014

MobileMarketing.nl heeft de top 25 van meest gebruikte marketing- en commerce-apps van 2014 samengesteld.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

marketing-strategy-win-new-clients.jpgHeel wat bedrijven hebben apps ontwikkeld om reclame te maken voor hun merk, om hun marketingactiviteiten te ondersteunen of om commercieel in te zetten. MobileMarketing.nl maakte een top 25 van de meest populaire apps op dit gebied, in samenwerking met Wakoopa. Het leverde een lijst op van de marketingapps die in 2014 het meest gebruikt werden op iOS en Android. De meting werd gedaan onder 15.000 Nederlanders die speciale meetsoftware van Wakoopa op hun smartphone of tablet hebben geïnstalleerd. Welke merken waren het meest succesvol met het inzetten van een marketing- of commerce-app? Dat zie je hieronder!


De top 25 ziet er als volgt uit:

  1. Marktplaats
  2. Appie
  3. Reclamefolder.nl
  4. Vakantieveilingen.nl
  5. Funda
  6. Thuisbezorgd.nl
  7. McDonalds
  8. Groupon Daily Deals
  9. Kruidvat mobiele app
  10. Pathé app
  11. Spotta Folder & aanbiedingen
  12. Tijdschrift.nl
  13. eBay
  14. Scoupy
  15. Airmiles
  16. MyOrder
  17. IKEA
  18. Lidl
  19. Optimel Eurosparen
  20. Aldi
  21. H&M
  22. De Winkelapp voor Bol.com
  23. Vente Exclusive
  24. Boekenbol
  25. Beste Koop

Wat opvalt in de lijst is de de bekendste merken niet altijd de meestgebruikte app hebben. H&M en Lidl zijn bijvoorbeeld veel bekender dan Spotta, maar de apps van deze merken worden minder vaak gebruikt. Ook blijken koopjesapps zoals Scoupy, Groupon en (alweer) Spotta het goed te doen. Wakoopa merkt op, dat de lijst vrijwel uitsluitend bestaat uit apps die populair zijn bij Nederlandse vrouwen. Alleen de McDonalds-app is daarop een uitzondering: die bij Nederlandse mannen juist wat populairder. Volgens Richard Otto van MobileMarketing.nl hebben vrijwel alle grote merken de laatste jaren één over meerdere apps uitgebracht. Toch moet je als merk van goede huize komen om door een groot publiek gebruikt te worden. Toegevoegde waarde en relevantie bij een groot publiek blijken daarbij het belangrijkst.

Informatie

Laatst bijgewerkt
24 december 2014 om 12:14
Onderwerp
Categorie
Apps

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.