Pebble heeft 1 miljoen horloges verscheept, nieuwe producten voor 2015 gepland

Pebble heeft 1 miljoen smartwatches verscheept en heeft nieuwe producten gepland voor 2015. Daarbij staan apps minder centraal.

pebble-steelPebble kan wel eens forse concurrentie krijgen van de Apple Watch, maar het bedrijf is vol zelfvertrouwen. Ze hebben aangekondigd dat er in totaal ruim 1 miljoen exemplaren van de Pebble-smartwatch zijn verkocht. Eind december werd het 1 miljoenste exemplaar verscheept. Het is snel gegaan, want in maart 2014 stond de teller nog maar op 400.000 stuks.

Motorola: 5 miljoen per kwartaal

Hoewel het niet om verkochte exemplaren gaat, maar om verscheepte, is het alsnog een indrukwekkend aantal voor een kleine, zelfstandige fabrikant. Alleen Samsung en Motorola verkopen meer smartwatches. Hoewel er weinig cijfers zijn over de totale markt, zou Samsung in het eerste kwartaal van 2014 een half miljoen horloges hebben verscheept. Die positie werd echter snel overgenomen door Motorola, die in het derde kwartaal van 2014 bijna 5 miljoen smartwatches verscheepte.

Minder nadruk op apps

Het Pebble-horloge werkt samen met de iPhone: je kunt via een smartphone-app nieuwe wijzerplaten en apps installeren. Maar misschien gaat dat binnenkort wel veranderen. Pebble is namelijk van plan om nieuwe software te ontwikkelen, waarbij apps minder belangrijk worden. “Het lijkt niet op wat we vandaag de dag hebben en het lijkt niet op wat je op je smartphone hebt”, zijn de cryptische bewoordingen van Pebble CEO Eric Migicovsky. Er komen nieuwe horloges aan, met een andere interface en nieuwe software. De apps gaan niet helemaal verdwijnen, maar ze staan minder centraal. Waar Pebble zich wel op gaat richten, is nog even gissen. Het zou kunnen gaan om context-gerichte informatie zoals Google New levert.

Pebble vs Apple Watch

Pebble SteelDe nieuwe producten en bijbehorende software zullen pas later dit jaar worden onthuld. Op dat moment is de Apple Watch waarschijnlijk al verkrijgbaar. Dat Pebble toch nog vertrouwen in de toekomst heeft, heeft misschien wel te maken met prijs. De goedkoopste modellen liggen nu voor $99 in de winkel. Dat betekent dat je voor één Apple Watch maar liefst drie Pebbles kunt kopen en dan ook nog geld overhoudt.

Pebble is het resultaat van een crowdfunding-campagne. In 2013 ontving het project meer dan 10 miljoen dollar van crowdfunders, voldoende om de productie van de smartwatch te starten. De Pebble werkt samen met iOS en Android.

Zou jij nu nog een Pebble kopen?

De Pebble was hét horloge van 2013 en 2014. Maar hebben ze in 2015 nog een kans van slagen? Wij zijn benieuwd: zou jij met het huidige aanbod nog steeds een smartwatch van Pebble kopen?

Poll niet zichtbaar? Kijk dan hier!

Informatie

Laatst bijgewerkt
2 februari 2015 om 18:15
Onderwerp
Categorie
Accessoires

Reacties: 7 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.