O2 trekt flink budget uit voor promotie iPhone

O2 trekt bijna 30 miljoen euro uit voor een reclamecampagne om de iPhone bij de rijkere klanten onder de aandacht te brengen. Ze verwachten dat 80% van de eigen topklanten de iPhone zullen kopen en dat bij andere netwerken 40% zullen overstappen naar O2.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

O2 iPhoneJe zou denken dat de iPhone door alle gratis promotie wel instaat is om zichzelf te verkopen. Maar O2 heeft alvast enkele miljoenen uitgetrokken om de iPhone in het Verenigd Koninkrijk aan de man te brengen. Het gaat om een bedrag van bijna 20 miljoen Britse pond, omgerekend bijna 29 miljoen euro. De iPhone-campagne zal de grootste van O2 zijn tijdens de feestdagen en zowel op tv als op posters te zien zijn.


De Britse operator verwacht dat 80% van de ‘high-value’ klanten een iPhone willen kopen. Ook verwachten ze dat 40 van de topklanten bij andere netwerken zullen overstappen. Als ze dat doen, zitten ze vast aan een contract van 18 maanden en betalen ze £269 voor het toestel. O2 hoopt dat de iPhone mensen ertoe zal aanzetten om meer dataverkeer te verstoken.
En dan nu de hamvraag: betaalt Apple zelf eigenlijk wel mee aan dergelijke reclamecampagnes voor de iPhone? Een opvallende uitspraak van Chief Executive Matthew Key van O2 is verder, dat het “logisch zou zijn als Apple ook een deel van de omzet aan O2 UK terug zou betalen, in ruil voor gebruik van het netwerk”. Hmmm… is dat het eerste signaal dat O2 zich in deze hele deal een beetje genaaid voelt?

Informatie

Laatst bijgewerkt
18 juni 2012 om 16:18
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.