iPhone 3GS van T-Mobile, de officiële FAQ: voorlopig geen overstapregeling en geen tethering in Nederland

De officiële FAQ van T-Mobile over de iPhone 3G S is uitgelekt. Daaruit blijkt dat er voorlopig geen tethering in Nederland mogelijk wordt en dat er ook geen overstapregeling komt. Wel kun je je lopende contract overdragen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

iphone reclameVia een anonieme tipgever kregen we een FAQ toegestuurd, die T-Mobile aan de T-Mobile-shops in het land heeft toegestuurd. De prijzen zullen rond 12 juni bekend worden gemaakt en de iPhone-abonnementen blijven hetzelfde. De T-Mobile-shops krijgen vanaf 24 juni de toestellen beschikbaar en de lancering is zoals bekend op 26 juni. Rond 18 juni is bekend hoeveel iPhones er beschikbaar zijn in Nederland. Net als vorig jaar is het mogelijk om jezelf voor €50 op een wachtlijst te plaatsen. Tethering komt voorlopig nog NIET beschikbaar “omdat ons netwerk daar nog niet geschikt voor is”.

Hieronder de complete tekst van de rondgestuurde FAQ:

Q&A T-Shops iPhone 3GS

Wat worden de prijzen?
• Hier is nog geen beslissing over genomen. Verwachting is dat deze rond 12 juni bekend zijn.
• Nadere info volgt

Wat worden de abonnementsvormen?
• Deze blijven zoals nu: i150, i300 en i500.

Wanneer zijn de nieuwe iPhones beschikbaar?
• Voor zover bekend worden zij vanaf 24 juni uitgeleverd. Launch is 26 juni.
• Nadere info volgt

Hoeveel iPhones zijn er beschikbaar?
• Dit is nog niet bekend. Verwachting is dat wij hier rond 18 juni meer over weten.
• Nadere info volgt

Hoe worden de aantallen over de shops verdeeld?
• Indien wij gaan werken met voorinschrijving; op basis van het aantal voorinschrijvingen per shop.

Gaat de prijs van de huidige modellen omlaag?
• Tot dusver nog niet.

Hoe gaat het met de voorraad van de huidige modellen?
• Vanaf 9 juni worden de huidige 16 GB modellen uitgefaseerd, de 8 GB blijft voorradig.

Wat te doen met de huidige voorraad 8GB, die gewoon doorloopt?
• De consument ontvangt automatisch de nieuwste software als hij/zij zich aanmeldt bij iTunes.

Is de iPhone nog steeds exclusief verkrijgbaar bij T-Mobile?
• Ja!

Wat als huidige iPhone gebruikers die een 2-jarig abonnement hebben, de nieuwste versie willen?
• Mogelijkheid is om hun huidige abonnement over te dragen, bv. aan een bekende.

Kunnen consumenten gebruik maken van voorinschrijving?
• Dit is nog niet bekend, nadere info volgt.

Hoe werkt de voorinschrijving, mocht hiertoe besloten worden?
• Dezelfde procedure, zoals bekend. Uitleg en begeleidend schrijven beschikbaar in M&P
• Kosten consument: €50 vooruit betalen.

Wanneer is de software voor de huidige modellen beschikbaar?
• Vanaf 17 juni, nader info volgt.

Hoe kunnen de consumenten in het bezit komen van de nieuwe software?
• Zij krijgen automatisch bericht en instructies via iTunes.

Is de nieuwe iPhone compatibel met de huidige accessoires?
• Ja

Waarom is tethering (iPhone als modem icm laptop of pc) niet beschikbaar in Nederland?
• Het staat op dit moment uit omdat ons netwerk daar nog niet geschikt voor is.

Wat komt er aan POS-materiaal?
• Vanaf sales start t/m 5 juli komt er 1 POS-item (waarschijnlijk barkaart)
• Vanaf 6 juli worden de shops voorzien van een compleet POS pakket!

Waar kan ik terecht met mijn vragen?
• Bij je regiomanager.

Collega-websites die deze FAQ willen overnemen: graag met bronvermelding!

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 13 oktober 2010, 13:07
Categorieën iDevices, Providers
Onderwerpen faq, t-mobile, winkelen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.