Apple verhoogt iAd-uitbetaling aan ontwikkelaars van 60 procent naar 70 procent
Ontwikkelaars die gebruikmaken van Apple’s eigen advertentienetwerk, kunnen vanaf vandaag meer geld verdienen. Apple heeft aangekondigd dat de uitbetaling aan ontwikkelaars zal stijgen van 60 naar 70 procent. Ontwikkelaars verdienen daardoor meer geld als ze de iAds in hun apps vertonen. De wijziging werd meegedeeld via Apple’s officiële developer center-webpagina en lijkt geen verband te houden met 1 april (het zou bovendien een erg saaie grap zijn). Apple’s iAd-advertentieprogramma ging in 2010 van start, maar is nog geen groot succes. De aanvankelijke instapprijs voor adverteerders van 1 miljoen dollar werd inmiddels verlaagd naar $500.000, vervolgens naar $300.000 en het meest recent naar $100.000.
Een ander punt is dat Apple hoge eisen stelde aan het uiterlijk van de reclamebanners. Buiten de Verenigde Staten waren de reclamebanners bij de lancering niet te zien, waardoor gebruikers alleen een leeg balkje zag en de ontwikkelaars geen geld verdienden.
Apple
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer. Lees meer over Apple's CEO Tim Cook en de andere Apple-topmensen, hoe je contact opneemt met Apple Support en de Apple Stores in Nederland en België.
6 reacties
patrick
Echt net alsof het niets is 🙂
hoiikbeneng
Apple is opzich wel lief tegen zijn gebruikers. 🙂
Jurren
Misschien dat het feit dat je als ontwikkelaar straks het devicenummer niet meer mag opvragen, en dus op gebruikersniveau niet meer kan targetten positieve gevolgen voor iAds. Ik neem tenminste aan dat Apple zichzelf wat betreft het volgen van gebruikers niet aan het aan andere ontwikkelaars opgelegde houdt.
Andreas
In het artikel waar jullie naar verwijzen dat dateert uit februari staat dat het (toen) al verhoogd is naar 70%?!
Bubbly
@Andreas: Klopt, dit artikel kan dus verwijderd worden.
Bastiaan Vroegop
Klopt, in februari liet Ad Age weten dat Apple de prijzen ging veranderen. Dit weekend heeft Apple de verandering officieel medegedeeld.