Amerikanen kunnen bij upgrade oud iPhone-contract meenemen

Verwarring onder Amerikaanse iPhone-bezitters: AT&T zou ze dwingen om een nieuw tweejarig contract af te sluiten. Maar het berust allemaal op een misverstand, waardoor AT&T informatie verspreidde die elkaar tegenspreekt.

AT&T upgrade van 8GB naar 16GB iPhoneiPhone-bezitters die de lancering van de 16GB iPhone aangrijpen om hun 4GB- of 8GB-model te upgraden, liepen aanvankelijk tegen een probleem aan. In de AT&T Stores kregen ze te horen dat bij de overstap naar een 16GB iPhone een nieuw tweejarig contract moest worden afgesloten. Ook was de informatie die AT&T over het hergebruik van bestaande SIM-kaarten verspreidde, met elkaar in tegenspraak. Het gevolg: verhitte discussies op het Apple-forum en een Apple-medewerker die het ook niet meer weet.

Het ene moment kon de oude simkaart gewoon gebruikt worden, terwijl even later een nieuwe activatie nodig zou zijn. Een AT&T-verkoper zou ook hebben beweerd dat het lopende tweejarige abonnement zou eindigen zodra de nieuwe iPhone in iTunes wordt geactiveerd. Mark Siegel, Executive Director of Media and Analyst Relations bij AT&T geeft het definitieve antwoord: als je de upgrade maakt van een 8GB naar 16GB iPhone, moet je de simkaart opnieuw activeren en teken je een nieuw contract. Dat nieuwe contract heeft dezelfde startdatum als het oude contract. Kortom: je hoeft niet opnieuw aan een 2-jarig contract te beginnen. Siegel beloofde ook dat AT&T alles in het werk zal stellen om te zorgen dat de winkelmedewerkers voortaan correcte informatie verspreiden.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 februari 2008, 13:00
Categorie Providers
Onderwerpen abonnementen, contract, simkaart

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.