Go Go Rescue Squad heeft flinke problemen

In Go Go Rescue Squad bedien je een groep brandweermannetjes die mensen redden. De game heeft een hoog schattigheidsgehalte, maar heeft helaas ook te kampen met ernstige besturingsproblemen.

go go rescue squadIn Go Go Rescue Squad bedien je, net als in Emergency Dangerous, een ploeg brandweermannetjes die mensen moeten redden. Dat doe je door verschillende personages uit brandende huizen te redden, maar denk niet dat de slachtoffertjes willoos op je blijven wachten. Leuk is namelijk dat ze een heel eigen karakter hebben. Zo zal de één vol vertrouwen je aanwijzingen opvolgen, maar kan een ander in blinde paniek een afgrond inrennen.

Het spel heeft lieflijke cartoons en kleuren, maar dit zal wellicht niet iedereen aanspreken. Mocht je namelijk ooit als klein kind de wens hebben gehad om brandweerman of -vrouw te worden, dan zul je daar vast niet bij hebben bedacht dat dit werk zich afspeelt in achtergronden van de felste tinten roze of hemelsblauw. Maar goed, afgezien van de gebruikte overvloed aan pasteltinten ziet het spel er prima uit, al heeft het wel een erg hoog ‘schattigheidsgehalte’ dat je moet aanspreken.

De bediening van je brandweermannetjes vindt plaats door op je scherm aan te geven waar ze heen moeten lopen of wat ze op moeten pakken. Vervolgens kun je door op je scherm te tikken aangeven waar een opgepakt voorwerp naar toe moet worden gegooid. Helaas laat het spel hier een flinke steek vallen, want het richten van opgepakte voorwerpen blijkt niet mee te vallen. Schuif je iets verkeerd, dan is het vrijwel onmogelijk om de game te bedienen en alsnog de juiste richting te kiezen. Er zit dan weinig anders op dan het level opnieuw te starten en te hopen dat het richten een volgende keer minder dramatisch verloopt.

go go rescue squad

Het is ontzettend jammer dat de besturing van het mikken zo matig werkt, want afgezien van dit ene minpuntje is Go Go Rescue Squad een alleraardigst spel dat gewoon erg leuk had kunnen zijn. Door de grote problemen bij het richten werd ik echter al snel geïrriteerd en had ik weinig zin om nog m’n best te doen op de levels. Want zeg nou zelf: als een groot deel van de uitdaging in een game eruit bestaat om de besturing de baas te worden, dan is er echt iets mis!

Al met al is Go Go Rescue Squad een game die er prima uitziet en voldoende levels biedt. Maar door de grote problemen met de besturing en het richten, wordt het zo lastig speelbaar dat alle plezier verdwijnt. Helaas is dit daarom een game die je beter kunt laten liggen totdat de makers met een update komen. Mocht zo’n update er komen en de besturing beter werken, dan is dit spel namelijk wél een absolute aanrader waar je vele uurtjes lol mee kunt hebben.

go go rescue squad

Info: Go Go Rescue Sqaud

• Ontwikkelaar: Mforma Europe Ltd