Prijs van populaire iPhone-applicaties gaat nog verder omlaag

Distimo deed onderzoek naar de gemiddelde prijs van populaire applicaties. Daaruit blijkt dat de prijs gemiddeld met 15% is gedaald. Maar er blijkt ook uit, dat Europeanen veel meer geld uitgeven dan Amerikanen aan populaire games en apps.

distimo feb 2010 regioVolgens cijfers van analysebedrijf Distimo gaan de prijzen van de populairste iPhone-applicaties steeds verder omlaag. De grootste prijsdaling werd in Australië gemeten: 27 procent. Gemiddeld daalde de prijs van populaire iPhone-applicaties tussen 1 december en 28 februari met 15 procent. De Europeanen besteden het meeste geld aan populaire applicaties. Dat zou ermee te maken kunnen hebben, dat navigatiesoftware in Europa populairder is dan bij de rechtlijnige Amerikaanse stratenplannen. Eind februari betaalden de Europeanen gemiddeld $3,86 uit voor een populaire applicatie, terwijl bij de Amerikanen het prijspeil op $2,43 lag.

Omdat Nokia en Google allebei gratis navigatiesoftware hebben aangekondigd, kan de verkoop van navigatiesoftware op het iPhone-platform straks wat inzakken. Dat de prijzen procentueel gezakt zijn, kan ook iets met navigatiesoftware te maken hebben: het voorgaande kwartaal kochten nog veel mensen een navigatie-applicatie, terwijl inmiddels alle potentiële kopers wel zijn voorzien.

Distimo keek voor het onderzoek niet naar alle applicaties die in de App Store worden gekocht, maar alleen naar de meest populaire, die in de toplijstjes van Apple voorkomen. Zo wordt duidelijk dat niet de Amerikanen een voorkeur hebben voor de duurdere games, maar juist de Europanen, Afrikanen en Zuid-Amerikanen.

distimo februari

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 23 maart 2010, 12:30
Categorie Uncategorized
Onderwerpen analyse, distimo

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.