Italianen ontwikkelen in 36 uur een iPhone-game

Een stel Italianen heeft zichzelf voor een uitdaging gesteld: ontwikkel in 36 uur met de iPhone SDK een complete game. Het lukte en leverde een 2D duikbootspel op, waarvan je hieronder een video kunt zien.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

36 hours developing iPhone gameIn een weekend kun je heel wat leuke dingen doen: het ontwikkelen van een iPhone-applicatie bijvoorbeeld. Onder de naam 36hoursdeveloping hebben vier Italianen afgelopen weekend een 2D-game gemaakt. Doel was om te laten zien, dat je met de iPhone SDK in 36 uur een complete iPhone-applicatie kunt ontwikkelen.


Het resultaat is alvast op onderstaande video zien, maar de applicatie zelf komt pas beschikbaar in juni wanneer de nieuwe firmware en de App Store officieel beschikbaar zijn. De Italianen hebben een 2D-game gemaakt waarbij je een onderzeeboot door een rode zee moet sturen.

Daarbij moet je proberen om de rode M&M’s die je onderweg tegenkomt, te ontwijken. Bots je op een obstakel, dan verschijnt er een grappige pop-art explosie in Batman-stijl. Voor de iPhone-lezers is het filmpje ook op YouTube te zien.

Meer info: 36hoursdeveloping

Click here to display content from video.google.com

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 19:26
Onderwerpen
, ,
Categorie
Games

Reacties: 6 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.