Extreme Reality maakt Kinect-besturing in ieder iOS-spel mogelijk

Extreme Reality heeft zijn SDK voor iOS-games openbaar gemaakt. Hiermee kunnen alle games Kinect-besturing bieden.

GO DANCEOntwikkelbedrijf Extreme Reality heeft zijn bewegingstechnologie voor iOS-spellen beschikbaar gesteld voor alle ontwikkelaars. Met behulp van deze SDK kunnen game-makers spellen maken die je bestuurt door je lichaam te bewegen. Net als bij Microsoft’s Kinect worden alle bewegingen geregistreerd door een camera en vervolgens vertaald naar handelingen in de game. Het gebruik van de Kinect-achtige SDK voor iOS-spellen is gratis, maar Extreme Reality verwacht wel tien tot twintig procent van de nettowinst van een betaald spel.

Extreme Reality’s bewegingsbesturing werd al in eerdere iOS-spellen gebruikt. Onder andere Sega implementeerde de SDK al in het dansspelletje GO DANCE ($1,99, Amerikaanse App Store). Het gebruik van enkel de iPhone-, iPad- of iPod-camera zorgt ervoor dat je geen apart accessoire nodig hebt, maar daar zitten ook nadelen aan verbonden: de Kinect-camera kan bijvoorbeeld 3D-beelden herkennen en daardoor in meer detail bewegingen registreren, terwijl je iOS-apparaat slechts een enkele 2D-camera heeft.

De nieuwe bewegings-SDK ondersteunt iOS-spellen, maar ook andere games gemaakt met Unity, C++ en C#. Ontwikkelaars kunnen daarom ook games maken voor bijvoorbeeld Windows.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 1 oktober 2013, 9:49
Categorie Games
Onderwerp kinect

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.