Electronic Arts gaat game-engine Frostbite Go aanbieden voor iOS

Speluitgever Electronic Arts werkt aan Frostbite Go - een mobiele engine die ontwikkelaars kunnen gebruiken om hoogwaardige iOS-spellen te maken.

Frostbite Engine Electronic ArtsElectronic Arts gaat zijn Frostbite-engine ook aanbieden voor de iPhone. Frostbite Go wordt een mobiele engine, die ontwikkelaars van iOS- en Android-spellen kunnen gebruiken om mogelijk hoogwaardig ogende spellen te ontwikkelen. Tot nu toe was alleen de Unreal-engine van Epic een optie als je een fraai ogende 3D-game voor de iPhone wilde maken. De kans is alleen aanwezig dat enkel Electronic Arts de engine zal gebruiken.


Een ‘engine’ is letterlijk de motor achter een spel, die ontwikkelaars gebruiken om hun concepten realiteit te maken. Hoe fraai een spel er uit komt te zien hangt vaak voor een groot deel af van deze engine. Frostbite Go heeft de potentie om zeer hoogwaardige 3D-spellen voor de iPhone te produceren: de huidige Frostbite-engines worden gebruikt voor spellen zoals Battlefield 3 op de pc en spelcomputers.

Gebruikt Electronic Arts de Frostbite Go-engine enkel voor eigen spellen, dan zullen we na het verschijnen van de spelmotor veel fraaier ogende iOS-spellen geproduceerd door Electronic Arts zien. Het is echter niet ongehoord dat een engine door andere ontwikkelaars wordt gelicenseerd, die hem daardoor ook kunnen gebruiken: dit doet Epic immers met de Unreal-engine, die inmiddels in veel andere iOS-spellen te vinden is. De spelcomputerversie van Frostbite is tot nu toe echter exclusief door EA gebruikt.

Het is nog niet duidelijk wanneer Frostbite Go af is en gebruikt zal worden om nieuwe iOS-spellen te maken. Wellicht zien we de engine eind dit jaar verschijnen, wanneer Electronic Arts de derde versie van de ‘gewone’ Frostbite-engine uitbrengt voor pc- en spelcomputerspellen.

Via NeoGAF.

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.