‘Consumenten willen geen interactieve tijdschriften’

Tijdschriftuitgeverij Hearst denkt niet dat consumenten zitten te wachten op interactieve tijdschriften. Ze willen verrijkte pdf's die volgens Hearst hetzelfde of zelfs meer mogen kosten dan een papieren tijdschrift.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

ios-5-newsstandIn Nederland waren VIVA en Autoweek voorlopers op het gebied van iPad-tijdschriften. Beide titels hebben besloten om niet langer uitgebreide interactieve tijdschriften uit te brengen, maar zich te beperken tot verrijkte PDF’s. Dat is een ontwikkeling die ook op internationaal niveau zichtbaar is. Het internationale uitgeversconcern Hearst is het daarmee eens: interactief is niet nodig.

Hearst ziet wel een grote toekomst in magazines op de iPad, maar interactieve tijdschriften zijn niet nodig. Hearst is dan ook niet van plan om veel tijdschriften met interactieve content uit te brengen. Wel doen ze er in het eigen App Lab ervaringen mee op.

Digitale uitgaven vormen nog maar een klein percentage in de totale tijdschriftenverkoop van Hearst. Tegenover 22 miljoen gedrukte tijdschriften staan 600.000 digitale edities. Toch ziet Hearst de verkoop van digitale tijdschriften als een richting voor de toekomst. De iPad is bij Hearst het meestgebruikte apparaat, gevolgd door de Android-gebaseerde Nook. Duncan Edwards, CEO van Hearst Magazines International, maakte de cijfers bekend op het World E-Reading Congress in Londen.

In het App Lab is Hearst bezig om software te ontwikkelen voor allerlei digitale publicaties. Daarbij wordt gekeken naar interactieve content, linkjes naar webbronnen, integratie met sociale netwerken en sociale media. Maar voor Hearst is het belangrijker om de bladen digitaal beschikbaar te stellen, dan allerlei toeters en bellen toe te voegen. “Mensen dachten dat we de magazines opnieuw uit zouden vinden om te profiteren van de technologie achter het apparaat. Maar consumenten geven de voorkeur aan een replica en in de praktijk zijn we daar ook veel beter in”. Ondanks het feit dat het eigenlijk niet meer dan verrijkte PDF’s zijn, denkt Edwards dat consumenten hetzelfde of zelfs meer willen betalen voor digitale content dan voor een papieren tijdschrift.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 21 mei 2012, 11:53
Categorie Kiosk
Onderwerpen magazine, tijdschriften

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.