Apple’s iAd verlaagt prijs naar 300.000 dollar

Apple heeft het minimumbedrag voor iAds verlaagd van 1 miljoen naar 300.000 dollar, zo blijkt uit bronnen in de industrie.

iad brandsApple heeft de prijzen van het iAd-advertentienetwerk drastisch verlaagd. In plaats van een reclamebudget van 1 miljoen dollar kun je voortaan al bij Apple terecht als je 300.000 dollar te besteden hebt. Toen Apple iAd een jaar geleden startte, deden grote adverteerders zoals Nissan, Citigroup en J.C. Penney graag mee. Maar tegenwoordig blijken de adverteerders volgens insiders steeds vaker uit te wijken naar alternatieve advertentienetwerken, zoals AdMob van Google, Millennial Media en Greystripe. Die hebben een drietal voordelen ten opzichte van Apple.


Ze zijn op veel meer apparaten beschikbaar, ze hanteren een lager instapbedrag en ze hoeven niet aan de esthetische eisen van Steve Jobs te voldoen. iAds zijn alleen op de iPhone, iPod touch en iPad te zien, maar zijn voor de gebruikers wel interessanter: ze zien er mooier uit en bieden interactieve mogelijkheden. Apple probeert z’n gebruikers geen ‘domme’ schreeuwerige banners voor te schotelen. Maar de adverteerders kijken om zich heen naar andere partijen: “Apple’s gesloten ecosysteem mag op korte termijn wel interessant zijn geweest voor adverteerders, maar op de langere termijn hebben ze zichzelf buiten de markt geprijsd”, vindt een topman van Young & Rubicam, een reclamebureau in New York.

Ook andere partijen merken dat het niet goed gaat met iAd. Ontwikkelaars die iAd-bannerblokjes in hun apps hebben gezet, zien dat maar tussen de 5 tot 15 procent wordt gevuld door Apple.

Op http://advertising.apple.com/ zijn diverse voorbeelden te zien van iAds.

Informatie

Laatst bijgewerkt
9 juli 2011 om 9:59
Onderwerpen
,
Categorie
Apple

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.