Fout bij iTunes Connect houdt app-updates tegen (update)

Een fout bij iTunes Connect voorkomt dat nieuwe apps en app-updates verschijnen op iPhones en iPads van gebruikers.

itunes-connect-ipadMisschien had je het zelf al gemerkt: de afgelopen twee dagen komen er opvallend weinig app-updates binnen via de App Store. Meerdere ontwikkelaars melden inmiddels, dat er problemen zijn met iTunes Connect, waardoor ze geen nieuwe apps en app-updates live kunnen zetten. Apple heeft op de statuspagina voor ontwikkelaars inmiddels een berichtje gezet, waarin ze het probleem erkennen. “Some users are experiencing a problem with the service listed above”, schrijft Apple.


Volgens Apple speelt het probleem sinds 1:00 uur vannacht (Nederlandse tijd). Maar volgens ontwikkelaars speelde het probleem al eerder. Dat is ook te zien aan de app-updates die op jouw iPhone of iPad staan: we hoorden van diverse mensen dat ze sinds de 18e of 19e maart geen nieuwe updates meer hebben binnengekregen.

Update 19:30 uur: Apple heeft aangegeven dat alle seinen weer op groen staan. Er komen dan ook weer diverse app-updates en nieuwe apps binnen.

systeemstatus itunes connect

Ook Nederlandse ontwikkelaars merkten dat er iets mis is bij Apple. James Tjan, de ontwikkelaar van de Marktplaats-app, meldde gisteren dat hij al zes uur wachtte op een update van zijn app:

Klik om inhoud van Twitter te tonen.
Learn more in Twitter’s privacy policy.

Wie nog met smart zit te wachten op een vernieuwde Marktplaats-app: het gaat slechts om een kleine update. Het statusdashboard voor ontwikkelaars werd ingevoerd nadat het Dev Center was gehackt. Dat gebeurde in de zomer van 2013.

Meer info: System Status for Apple Developers

Informatie

Laatst bijgewerkt
20 maart 2014 om 19:33
Categorieën
Apple, Apps

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.