Tim Cook belooft spannende nieuwe productcategorieën en meer verrassingen in najaar

Apple kondigde vanavond de nieuwste kwartaalcijfers aan. Grote vraag daarbij was hoe snel er weer nieuwe producten zullen verschijnen, want de afgelopen maanden staan we als Apple-fans nogal droog. De bekendmaking van kwartaalcijfers is niet een voor de hand liggend moment om productaankondigingen te doen, maar meestal geeft CEO Tim Cook wel een hint wat […]

tim-cook-fotoApple kondigde vanavond de nieuwste kwartaalcijfers aan. Grote vraag daarbij was hoe snel er weer nieuwe producten zullen verschijnen, want de afgelopen maanden staan we als Apple-fans nogal droog. De bekendmaking van kwartaalcijfers is niet een voor de hand liggend moment om productaankondigingen te doen, maar meestal geeft CEO Tim Cook wel een hint wat er in de pijplijn zit. Voor de grote aankondigingen zullen we waarschijnlijk tot dit najaar moeten wachten, bleek uit de woorden van Cook. Hij kondigde aan, dat hij staat te popelen om dit najaar nieuwe hardware, software en diensten te introduceren. Hij noemde daarbij ook potentieel nieuwe productcategorieën. Het zou daarbij kunnen gaan om een iWatch of een Apple HDTV, twee producten waarover hardnekkige geruchten circuleren.


Over de iPhone en iPad zei de topman: “We’ve got a lot more surprises in the works”, wat eventueel zou kunnen wijzen op een goedkopere uitvoering. Wat voorraden betreft heeft Apple nog 4 tot 6 weken aan iPhone-voorraad in de distributieketen zitten.

Cook gaf aan dat de daling van de aandelenkoers hem de afgelopen weken gefrustreerd heeft, maar dat het bedrijf gefocust blijft op de lange termijn. Cook startte het conferentiegesprek met analisten met de mededeling dat Apple in 2012 een buitengewoon goed financieel resultaat heeft geboekt, waardoor het lastig voor het bedrijf is om die cijfers in 2013 te verslaan. Wel gaf Cook toe dat de groei minder hard gaat dan in andere jaren. “We acknowledge that our growth rate has slowed”, zei de topman. “Decline in stock price has been very frustrating to all of us. The key to Apple’s strength is creating innovative products, and that is always in Apple’s control.”

Informatie

Laatst bijgewerkt
24 april 2013 om 0:17
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 9 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.