ChangeWave: ’19 procent van consumenten wil een iWatch’

Volgens onderzoek van ChangeWave wil 19 procent van de consumenten een iWatch kopen. ChangeWave ondervroeg 1713 personen. De uitslag is vergelijkbaar met een soortgelijk onderzoek naar de iPad, drie jaar geleden.

iWatch Martin HajekNegentien procent van alle Amerikaanse consumenten zegt wel een iWatch van Apple te willen kopen, mocht zo’n product worden aangekondigd. Dat blijkt uit een onderzoek van ChangeWave onder 1.713 deelnemers. Daarmee zou de iWatch wel eens het succes van de iPad kunnen evenaren: een onderzoek van ChangeWave in 2010 concludeerde namelijk dat de toen nog niet aangekondigde iPad door 18 procent van de consumenten gekocht zou worden.


Vijf procent van alle onderzoeksdeelnemers zegt zeer waarschijnlijk de iWatch te kopen als deze wordt aangekondigd, terwijl de overige 14 procent het enkel bij ‘waarschijnlijk’ houdt. Het percentage ligt vrij hoog, al helemaal als je bedenkt dat Apple nog niks heeft gezegd over de iWatch. Tot nu toe hebben we enkel geruchten om ons op te baseren. Bij het onderzoek is er van uitgegaan dat de iWatch tussen de 200 en 300 dollar zal kosten. Het lijkt wel te gaan om een vaste groep trouwe Apple-klanten: bij de Intel Mac in 2005 was 18 procent volgens ChangeWave ook bereid om deze aan te schaffen.

Het blijft uiteraard nog even koffiedikkijken: hoewel ChangeWave een flink aantal Amerikanen heeft ondervraagd, deed het onderzoeksbureau dit van 4 tot en met 19 maart. Tussen die datum en de onthulling van de iWatch kan er een hoop gebeuren, waardoor de algemene opinie kan veranderen.

ChangeWave iWatch onderzoek

Reacties: 17 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.