T-Mobile: 400.000 klanten op 4G-netwerk, uitrol op schema

T-Mobile heeft bekendgemaakt dat 400.00 klanten gebruikmaken van het 4G-netwerk.

T-Mobile 4G spotlightOp dit moment maken 400.000 klanten gebruik van het 4G-netwerk van T-Mobile. Dat heeft de provider donderdagochtend bekendgemaakt in een persbericht over de jaarcijfers van 2013. T-Mobile is op 18 november vorig jaar begonnen met de uitrol van 4G. Volgens de provider lopen zowel de modernisering van het netwerk als de uitrol van 4G op schema. In december liet de provider nog weten dat ruim een kwart miljoen klanten, 270.000 om precies te zijn, van het 4G-netwerk gebruikmaakt.


T-Mobile biedt op het 4G-netwerk een snelheid variërend tussen 15 en 50 Mbps, afhankelijk van het gekozen abonnement. Op de dekkingskaart kun je controleren of er in jouw gebied al 4G wordt aangeboden. T-Mobile hoopt in 2014 meer dan de helft van de klanten 4G-dekking te kunnen bieden.

Minst ver met uitrol 4G

Hoewel de cijfers van T-Mobile hoopvol klinken is de provider op dit moment het minst ver met de uitrol van het 4G-netwerk en zal dus nog een flinke slag moeten maken. Uitsluitend in de grote steden in de Randstad biedt T-Mobile op dit moment 4G aan. Volgens de laatste cijfers (4 maart 2014) dekt de provider daarmee zo’n 21 procent van de inwoners. Vodafone biedt op dit moment een dekking van bijna 50 procent. KPN is met een percentage van 85 procent het verst met de uitrol van 4G.

Minder prepaidklanten

Over het gehele jaar 2013 zag T-Mobile 279.000 klanten vertrekken. Een daling die voor het grootste deel te wijten is aan een afname van 356.000 prepaidklanten. Aan de andere kant wist T-Mobile wel 77.000 extra vaste abonnementen af te sluiten. De omzet voor 2013 kwam uit op 1,66 miljard euro. Wel daalde de brutowinst fors naar 495 miljoen euro, een daling van 5,7 procent. Volgens T-Mobile zorgden onder meer de investeringen in het netwerk en uitrol van 4G voor deze winstdaling. Algemeen directeur Mark Klein benadrukt dat die investeringen noodzakelijk zijn:

Enorme investeringen in het netwerk zijn noodzakelijk om aan de snelgroeiende wensen van consumenten te kunnen blijven voldoen.

Meer gebruik online klantenservice

Volgens T-Mobile maakten klanten in de afgelopen drie jaar steeds meer gebruik van online diensten, terwijl het aantal telefoontjes met 60 procent afnam. Koploper is het forum met 200.000 actieve gebruikers, gevolgd door social media-kanalen. Maar ook de My T-Mobile app doet het met 3 miljoen bezoeken per maand goed, aldus de provider.

Informatie

Laatst bijgewerkt
6 maart 2014 om 10:33
Categorie
Providers

Reacties: 21 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.