Protest tegen internetbellen op website iPhone.com

Op de website iPhone.com stond jaren geleden een protest tegen internetbellen. Dat zou alleen voor de rijken zijn weggelegd, maar tegenwoordig wordt vooral de gewone gebruiker getroffen door klachten over KPN Internetbellen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Vanochtend stond in de krant dat de Consumentenbond de strijd tegen KPN opgeeft. De problemen met Internetbellen zijn zo complex en divers, dat het juridisch te ingewikkeld wordt om KPN aan te pakken. Het is opmerkelijk hoe snel Internetbellen is doorgedrongen tot ‘de gewone man’. Toch wist de beheerder van de website www.iphone.com al in 1998 dat er iets niet in de haak is met internetbellen.

De Way Back Machine van het Internet Archive bewaart oude versies van websites. Ze maken elk jaar een snapshot, zodat je bijvoorbeeld kunt terugzien hoe de website van Webwereld er in 1998 uitzag. Maar de Way Back Machine heeft ook iPhone.com in de gaten gehouden. In 1998 was de website in handen van iemand, die bellen via internet (voip) niet zo zag zitten (zie plaatje rechtsboven). Alleen mensen die de luxe hebben van een internetverbinding, kunnen straks nog telefoneren. Waarom alleen de rijken? Alle burgers hebben er recht op! En misschien nog wel de belangrijkste vraag: wie gaat dat betalen? Blijkbaar iemand met een vooruitziende blik, want in 2007 bellen we massaal gratis via internet. Behalve bij KPN

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 februari 2013, 16:31
Categorie Apps
Onderwerp bellen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.