Profiel van iPhone-koper doorgelicht

Onderzoeksbureau Digital Life America heeft onderzocht hoe de gemiddelde persoon eruit ziet, die straks in de wachtrij staat om straks als eerste een iPhone te kopen. Die persoon is 31 jaar, goed opgeleid, man en met een goede baan. Een speeltje voor yuppen dus?

iphone profielWie is gek genoeg om straks in slaapzak voor de winkel te gaan liggen om als eerste een iPhone te kopen? Digital Life America, een marktonderzoeksbureau, heeft een onderzoek gedaan onder 1.200 Amerikaanse consumenten. De gemiddelde wachtrij-persoon is 31 jaar oud, heeft een college-opleiding, is man, woont in New York of Californië, heeft waarschijnlijk al een iPod en verdient een jaarlijks inkomen per huishouden van $75.600.

Ars Technica geeft nog meer resultaten: 72 procent van de mensen die van plan zijn in de rij te gaan stan,zijn man. da’s niet verrassend. Het gemiddelde inkomen is 26% hoger dan het nationale gemiddelde. Ook niet echt verrassend, want het is ongeveer gelijk aan het inkomen van Apple-gebruikers. De gemiddelde leeftijd is 31 jaar, maar blijkt goed gespreid: de groepen van 15-24 jaar, 25-34 jaar en 35-49 jaar zijn ongeveer even oud. Slechts zes procent van de iPhone-kopers is ouder dan 50.

Van de iPhone-kopers woont 43% in Californië of New York, bijna tweemaal zoveel als het nationale gemiddelde. De iPhone-kopers zijn ook beter opgeleid dan het nationale gemiddelde en een krappe meerderheid (52%) heeft op dit moment al een iPod. De angst dat de iPhone gaat kannibaliseren op de verkoop van iPods, is daardoor wat ongegrond.

T-Mobile gaat de meeste klanten verliezen: van de mensen die van plan zijn om een iPhone te kopen heeft 15% nu een abonnement bij T-Mobile, 12% heeft al een AT&T-abonnement, 12% is klant bij Sprint en 4% zit momenteel bij Verizon. Waar de nog resterende 38% van de klanten vandaan komt, is een mysterie.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 juni 2007, 16:09
Categorie Providers
Onderwerpen abonnementen, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.