New Yorkse consumentenorganisatie klaagt over iPhone

De Consumer Protection Board van New York heeft een boze brief naar Apple gestuurd, waarin ze vragen om een aantal problemen op te lossen. Zoals de
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Cry BabyNadat eerder een zekere Jose Trujillo een rechtszaak aanspande omdat hij niet in de kleine lettertjes had gelezen dat de batterij van de iPhone is vastgesoldeerd, komt er nog een tweede klacht aan. Deze keer van de Consumer Protection Board van de staat New York. Zij hebben een brief naar Apple gestuurd en stellen een redesign voor.

En het rijtje is behoorlijk lang: de prijs, het huurbedrag als je tijdens een reparatie een vervangende iPhone wilt, de onmogelijkheid om de batterij te vervangen, de restocking fee die je moet betalen als je met een aangebroken iPhone-verpakking teruggaat naar de winkel en de late aankondiging van al deze details.

Wat gaat Apple doen? Dat is nog maar de vraag. Mindy Bockstein, voorzitter en directeur van de Consumer Protection Board, stelt Steve Jobs in de brief voor om de iPhone te herontwerpen. Tuurlijk… Toch is het vreemd dat consumenten deze ‘verwerpelijke’ praktijk bij de iPod al een paar jaar accepteren.


Via: Newsday

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 februari 2013, 14:00
Categorie Achtergrond

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.