iPhone speelt hoofdrol tijdens Oscar-nacht
Betere gratis reclame had Apple zich niet kunnen wensen. De iPhone kreeg een sterrenbehandeling tijdens de 80e uitreiking van de Oscars. Presentator Jon Stewart (bekend van The Daily Show) demonstreerde hoe je op de iPhone de film ‘Lawrence of Arabia’ kunt kijken en benadrukte ook nog even dat de video er in liggend formaat veel beter uitziet. Om vervolgens de achterkant van de iPhone te laten zien.
Even later demonstreerde Jon Stewart – zelf een Emmy-winnaar – een ander populair apparaat: de Nintendo Wii.
We zijn nog op zoek naar een filmpje van de iPhone-demonstratie. Tot dan toe is er alleen een clip met de Wii:
8 reacties
Xeno
alsof Nintendo en Apple er niets van weten….hoe heet dit ook al weer…….doahh Productplacement !!!
koos
marketing les 1 hoofdstuk 1 volgens mij.
Tim
lol, idd, “gratis reclame” 😉
Xeno
voor de iPhone clip:
http://gizmodo.com/360276/jon-stewart-bored-with-oscars-pulls-out-iphone?autoplay=true
.
Steef
Volgens mij dreef hij juist spot met de iPhone. De filmstudio’s zien die film distributie via iTunes wel zitten, maar regisseurs vinden het absurd dat hun meesterwerken op zo’n klein schermpje worden vertoond. Het was dus meer een inside joke voor de regisseurs dan dat het (positivie) reclame was.
iphoneclub
Xeno: Bedankt voor de link naar het filmpje!
Steef: je hebt helemaal gelijk: “Oh, those are camels” 😉 Het filmpje was nog niet beschikbaar toen we dit nieuwtje schreven, maar het is inderdaad niet echt “positieve” reclame, al is het tonen van de iPhone (en niet een ander product) natuurlijk nog steeds hartstikke mooie product placement, al zal Apple er niet voor hebben betaald.
Cancunlover
Nou ja, een tv-scherm of een iPhone-display in vergelijking met een bioscoop-scherm, het blijft zowieso een gigantisch verschil. Dus die regisseurs met hun zogezegde “meesterwerken” moeten niet melken met hun belachelijke hoge salaris! Elke film die verkocht wordt via iTunes brengt hun ook weer geld in het zakje, dus ik begrijp hun probleem niet helemaal…
Steef
Het is regisseurs niet om geld te doen, maar om ’the art of moving pictures’.
Films maken is pure passie. Als geld het hoofddoel zou zijn dan hadden er nooit zulke goede films bestaan. Eigenlijk getuigd het van weinig respect en liefde voor films om ze op je iPhone, iPod of Mac te bekijken. Het is wel makkelijk, maar een film hoor je te zien zoals die gemaakt is en dat doe je in de bioscoop of eventueel met een goede HD televisie, hi-end surround geluid (en zodra movie rentals in NL beschikbaar is) een Apple TV.
De geldhaaien zijn in dit geval de aandeelhouders van filmstudio’s en de consumenten die alles steeds goedkoper willen, of nog liever gratis.