Lelijke roze iPhone in de verloting

Een wedstrijd waarbij je een roze iPhone kunt winnen... maar om kans te maken moet je wel even een creditcard aanvragen, lid worden van een boekenclub, een lening af te sluiten of een andere transactie te doen, die de organisator van de wedstrijd een flinke bonus oplevert.

Pink iPhoneEigenlijk hebben we een hekel aan acties waarbij je een gratis iPhone kunt winnen. In 99% van de gevallen gaat het om slinkse acties om zoveel mogelijk e-mailadressen te verzamelen – om die vervolgens voor een veelvoud van de waarde van de te winnen prijs door te verkopen. Ook bij de roze iPhone die OnlineConsumerGifts.com weggeeft is dat het geval: “Your information will be shared with our marketing partners”. Maar dat is nog niet alles: om kans te maken op deze roze iPhone moet je een zelf te kiezen opdracht uitvoeren. Je kunt kiezen voor het aanvragen van een creditcard, lid worden van de Disney Movie Club of aanvragen van een Wallmart klantenkaart.


Elk van deze opdrachten levert de wedstrijdorganisator minstens 10 dollar commissie op. Als je niet voor de creditcard kiest, ben je ook nog eens verplicht twéé opdrachten uit te voeren. Kortom: die 600 dollar die de roze iPhone waard is heeft de organisator er binnen een dag alweer uit. Om vervolgens nog eens geld op te strijken bij het verkopen van de e-mailadressen. Goed… daarmee hebben we ongewild misschien wat Nederlandse ‘ondernemers’ op een idee gebracht. De roze iPhone is moeilijk te winnen: los van het feit dat de winkans überhaupt erg klein is, moet je er ook inwoner van de VS voor zijn. Natuurlijk zijn er ook in Nederland genoeg van deze wedstrijden. Daarbij moet je vaak alleen je e-mailadres achterlaten (dus wees slim en gebruik daarvoor een tijdelijk spamadres).

De roze iPhone zelf is trouwens niet zo bijzonder en zeker niet uniek: ColorWare maakt je iPhone op bestelling roze voor maar $150.

Via: MobileCowboys.nl (die ‘m ook niet zo mooi vond)

Informatie

Laatst bijgewerkt
25 februari 2008 om 10:19
Categorie
iDevices

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.