iPhone goed voor 0,4% van mobiel websitebezoek

De iPhone is in de VS verantwoordelijk voor 0,4% van de webimpressies. Dat lijkt weinig, maar is in lijn met het huidige marktaandeel in de VS.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

AdmobOns leven draait alleen nog maar om de iPhone, maar de rest van de wereld maakt nog met plezier gebruik van andere toestellen om te internetten. Volgens Admob, een mobiel advertentienetwerk, was de iPhone in september 2007 verantwoordelijk voor slechts 0,4% van het mobiele internetverkeer in de Verenigde Staten. Dat lijkt weinig, maar het komt overeen met het huidige marktaandeel in de VS.

Admob maakte een top 10 van het aantal impressies dat via verschillende toestellen is bekeken. Let wel: het gaat hier over cijfers van de VS, waardoor de cijfers van bijvoorbeeld Nokia en Samsung veel lager zijn dan in Europa. Op de nummer 1 met 18,7% van de impressies staat Motorola, gevolgd door RIM, Samsung, Nokia en Sanyo (in die volgorde). De meestgebruikte toestellen zijn de Motorola RAZR V3 en KRZR K1c. De BlackBerry 8700 en 8100, Samsung i607 BlackJack en Samsung A900 zijn ook populair.

De volledige top 10 en een grafiek zijn te vinden bij iPhone News Blog.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 november 2009, 0:27
Categorie Achtergrond
Onderwerpen aandelen, impressie, Internet, markt, mobiel bankieren, webbrowser

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.