iPhone 4 raakt oververhit, usb-kabel vat vlam

Een Amerikaan liep een brandwond aan zijn handen op en een weggesmeulde usb-kabel, toen zijn iPhone oververhit raakte. Het lijkt op een geïsoleerd incident.

iphone brandBoy Genius Report kreeg de hiernaast afgebeelde iPhone 4 in handen. Het was door een klant van AT&T achtergelaten in de winkel, met het verhaal dat de iPhone spontaan in brand was gevlogen. De adapterkabel smolt vervolgens ook en de klant liep daarbij een verbrande hand op.

De stalen rand van de iPhone heeft zwartgeblakerde vlekken. Helaas had de AT&T Store geen iPhones meer op voorraad, zodat de klant aanvankelijk met lege (maar wel pijnlijke) handen naar huis moest. De oorzaak was waarschijnlijk de usb-poort van de computer waarop de iPhone was aangesloten. Het lijkt dan ook een geïsoleerd incident en hopelijk geen nieuwe trend om weer verhalen over exploderende en vlammenspuitende iPhones uit de kast te trekken.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 juli 2010, 7:07
Categorie Achtergrond
Onderwerp usb-stick

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.