Color wil focus verleggen naar sociale messaging-app

Color is als startup mislukt: niemand gebruikt de app waarmee je foto's op locatie kunt uitwisselen. Het team heeft nu nieuwe plannen: een sociale app met lokale zoekopdrachten en messaging.

color-iphoneColor werd in maart aangekondigd als een revolutionaire nieuwe app om foto’s uit te wisselen. Met een budget van 41 miljoen dollar en een aantal kopstukken uit de internetindustrie moest het lukken om de volgende hype-app te maken. Maar het liep allemaal anders. Een week na de lancering was al wel duidelijk dat Color een flop zou worden. Het team probeerde er nog iets aan te doen met een nieuwe interface, maar de realiteit is: niemand gebruikt de app.

Mede-oprichter Peter Pham verliet het bedrijf of werd ontslagen, aldus CEO Bill Nguyen. Hij vertelde de New York Times dat het bedrijf teruggaat naar de tekentafel. Wellicht stoppen ze helemaal met de foto-app en gaan ze met iets nieuws beginnen: iets groots, waar nog niet teveel over gezegd mag worden. Het idee is om Apple, Google en Facebook uit te dagen, met een app waarin groepsmessaging, aanbevelingen en lokale zoekopdrachten samenkomen. Er moet geld verdiend worden met advertenties. Of het allemaal zo nieuw is, mag Color de komende maanden gaan bewijzen. Gelukkig hebben ze met 41 miljoen dollar investeringsgeld genoeg over om wat dingen uit te proberen.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 26 juni 2011, 10:47
Categorieën Apple, Apps

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.