Retro Revolution 2 (review): tijdelijk gratis 3D adrenalinegame

Retro Revolution 2 is een geschikte game voor een onbewaakt moment, zoals tijdens het wachten op een trein of bus. Het spel heeft geen aanloop en geen einde. Je begint, probeert zo ver mogelijk te komen en zo hoog mogelijk te scoren. Retro Revolution 2 is tijdelijk gratis en speelt zich af in een futuristische […]

Retro Revolution 2 tunnel ARetro Revolution 2 is een geschikte game voor een onbewaakt moment, zoals tijdens het wachten op een trein of bus. Het spel heeft geen aanloop en geen einde. Je begint, probeert zo ver mogelijk te komen en zo hoog mogelijk te scoren.

Retro Revolution 2 is tijdelijk gratis en speelt zich af in een futuristische 3D-tunnel met verlichte platen. Gebruikmakend van de iPhone-accelerometer moet je al draaiend obstakels in verschillende vormen ontwijken, waarbij het je door acceleratie af en toe knap lastig wordt gemaakt. Het concept is simpel, hetgeen zowel een kracht als zwakheid van het spel vormt. De game werkt verslavend door zijn toegankelijkheid, maar het gebrek aan variatie gaat je vroeg of laat opbreken. Desalniettemin is Retro Revolution zeker een download waard, al is het alleen al om de Game Center integratie, waardoor je score een meerwaarde krijgt.

Retro Revolution 2 menuMet behulp van de instelbare moeilijkheidsgraad kun je rustig in het spel komen op beginnersniveau, waarna de die-hards het niveau nog omhoog kunnen schroeven. Maar vergis je niet, zelfs de beginnersmodus kan na enige tijd spelen nog een harde noot om te kraken blijken. Om je op weg te helpen biedt Retro Revolution 2 de mogelijkheid om power-ups te activeren, die je helpen om bijvoorbeeld bewegende obstakels te stoppen.

Retro Revolution 2 is een verslavende adrenalinegame, maar heeft ook twee keerzijden. De geteste versie 2.0 toonde zich enigszins onstabiel. Vooral bij het activeren van de power-ups bevroor de game soms, met als enige uitweg het verlaten en opnieuw starten van de app. Een tweede, minder storende factor is dat de game 29,2 MB in beslag neemt op de iPhone, hetgeen voor een relatief eenvoudige game wat aan de hoge kant is.

Aangezien Retro Revolution 2 voorlopig gratis is, kan de game uitproberen om je eigen indruk te vormen geen kwaad. Wie weet raak je volledig verslaafd aan de tunnel des doods.

Retro Revolution 2 info

• Ontwikkelaar: Bergerbytes