Mini-review: Malevolent, mensen vermoorden met bommen, cirkelzagen en steekvlammen

Malevolent is een game, waarbij je zoveel mogelijk mensenmassa's moet vermoorden met elektrocuteermachines, bommen, steekvlammen en zwarte gaten.

Een actiemoment in Malevolent: zelfs zonder bommen vallen mensen te pletter.Malevolent is een game, die tijdelijk gratis in de App Store verkrijgbaar is. Voorheen kost de game €1,59. Bij Malevolent gaat het erom zoveel mogelijk mensen te vermoorden. Om het niet té bloederig te maken zijn de spelfiguren niet realistisch weergegeven, maar alleen als kleine zwarte silhouetten te zien. De mensen wandelen als een soort lemmings door de 7 speelvelden: ze vallen van kliffen, of stuiteren een niveau naar beneden, waar ze vrolijk verder wandelen.

In Malevolent is het de bedoeling om mensen uit te roeien, dus je gooit een paar bommen, zet een elektrocuteermachine of een cirkelzaag op een strategische plek en de mensen lopen vanzelf hun einde tegemoet.

Eigenlijk is het doel van deze game me niet helemaal duidelijk: je kunt geen punten verdienen, er zijn geen levels die je moet unlocken en je komt eigenlijk geen stap verder. Aan het einde zijn geen prijzen te winnen en er is zelfs geen puntenoverzicht. Eigenlijk voel je je als speler een beetje zoals de mensen in de game, die doelloos rondlopen en zich zonder na te denken in een steekvlam storten, om vervolgens brandend aan hun eind te komen.

Door op een balkje onderin het scherm te tikken komt er een knoppenbalk in beeld, waarmee je een nieuwe lading mensen uit de lucht kunt laten vallen, of nieuwe wapens en explosieven kunt plaatsen. Met de level editor kun je ook zelf nieuwe kaarten maken. Wil je toch een uitdaging, dan is er de Challenge Mode, waarbij je per kaart een bepaald doel moet behalen. Maar ook dan is de lol eigenlijk maar beperkt.

Info: Malevolent

30 oktober 2009 om 2:22