iOS game-update: Roar Rampage, Rocket Island en WarCom Gauntlet

Rampage krijgt een 'gevolg' op de iPhone met Roar Rampage en Rocket Island is een leuke puzzelgame op iOS dat doet denken aan Triple Town.

GU MA Rocket Island header iPad groot screenOp één dag na een jaar geleden speelden we en ontdekten we Triple Town, een uiterst verslavend bouw- en match-3 puzzelspelletje op de iPhone. En vandaag hebben we een beoogde opvolger van die verslaving in de App Store gevonden. Rocket Island kan meteen ook fans van Kolonisten van Catan warm maken met zijn zeshoekige vlakken in het spelbord, of niet soms? Roar Rampage onthult zich daarnaast in een trailer en laat je gebouwen slopen; WarCom Gauntlet is een nèt-niet Rambo.

Roar Rampage: gebouwen mollen

In de arcadehallen en op spelcomputers was het een aardig succes: Midway’s Rampage. Een spel waarin je met grote monsters op flatgebouwen klom om ze te vernielen voor punten, waarbij je steeds meer belaagd werd door politie en het leger. Midway klampte zich nog jarenlang vast aan het concept om er succesjes mee te scoren, maar de games werden droeviger en droeviger in uitwerking. Roar Rampage komt van een geheel andere partij en nadat het eerst een Flash-spelletje was, stampt het nu af op de iPhone en iPad. Op 7 februari verschijnt de game waarin je dino niet een deel, maar de helft van het scherm inneemt! Je bedient zijn armen met veegbewegingen en slaat daarmee flatgebouwen in elkaar, om daarna in het spel ook steeds meer bewaking van je af te meppen. Bij het bekijken van een trailer betrapten we onszelf op een gedachteverandering. Waar Roar Rampage er aanvankelijk suf uitziet, kan het best wel eens een hele leuke bezigheidstherapie worden als highscore-game. Fouter gaat het in ieder geval niet worden op 7 februari.

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Schieten en rennen: WarCom Gauntlet

GU MA WarCom Gauntlet iPhoneTriniti Interactive mag niet een erg klinkende naam zijn in iPhone-gamesland, met Tiny Heroes en iSniper 3D (gratis, App Store link) op zijn cv, heeft de uitgever wel wat in de iOS-melk te brokkelen. WarCom Gauntlet is de nieuwste actiegame van Triniti, en is qua positionering een opvolger van WarCom Genesis (€0,89, App Store link). Dat was een derde persoons-shooter in 3D en als je Gauntlet dan ziet, is het moeilijk te bevatten waarom er een stap ‘terug’ is gedaan. WarCom Gauntlet is een highscore-spelletje dat je van de zijkant bekijkt, waarin je zover mogelijk moet rennen en schieten. Dat doe je met twee knoppen en daarmee kan iedereen het oppakken. Gevaren liggen er in de loer van steeds iets zwaarder bewapende tegenstanders en mijnen op plankjes waar je beslist overheen moet springen. Natuurlijk kan je na highscore-pogingen al dan niet echt geld investeren in betere wapens en meer levensenergie. Het is eerder gedaan, vele malen zelfs. Tel dat op bij de in-app aankopen en de monotone omgevingen en je speelt gevoelsmatig een spel dat gratis had moeten zijn, en niet 89 cent met in-app aankopen.
Downloaden: WarCom: Gauntlet (€0,89, universeel, iOS 5.1+)

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Trailer van de Dag: Rocket Island

GU MA Rocket Island screenshot grootRocket Island is een typisch puzzelspelletje voor de iPhone en iPad. Je bekijkt het van boven en veegt met een vinger op het scherm om je actie uit te voeren. Daarmee bouw je raketten waarvan je er zoveel mogelijk naar de maan moet sturen, omdat de ondergang van de huidige op stoom drijvende Aarde dreigt. En dat doe je stapsgewijs in dit spel, dat er vermoedelijk nooit zonder Triple Town was geweest. In dat puzzelspelletje zie je een object dat je in beeld moet plaatsen om gelijke objecten te laten fuseren en evolueren zodat ze uiteindelijk zo weinig mogelijk ruimte in moet nemen. Rocket Island heeft ook het principe ruimte verdelen en vrijmaken, maar gooit het over een andere boeg. Je krijgt elke beurt niet te zien wat je neerzet, maar hoeveel je mag neerzetten. Rechtsboven in beeld tref je de waarde. Vier? Dan mag je vier vakken vegen. Bij elke veeg upgrade je een vlak. Je begint met een eilandje maken uit het water, zand wordt grond, grond wordt gras, gras wordt een landingsstel, een landingsstel wordt een raket die opstijgt en verandert dan weer in water. Je kan alleen vlakken van hetzelfde upgrade-niveau tegelijk upgraden en daar zit de uitdaging. Het moet allemaal net uitkomen. Ondertussen word je belaagd door natuurrampen die het je lastig maken. Rocket Island is anders dan Triple Town, maar heeft dezelfde spelflow, ongeveer dezelfde potjesduur en is ook erg leuk. Een aanrader.
Downloaden: Rocket Island (€0,89, universeel, iOS 5.0+)

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.