Apple schakelt Sync Services uit, problemen bij draadloos iPhone-agenda synchroniseren

Apple heeft Sync Services uitgeschakeld, waardoor het draadloos synchroniseren van je iPhone-agenda problemen kan opleveren. Tevens heeft Microsoft een update voor Office for Mac uitgebracht.

In MobileMe zijn simobilememe-syncnds 5 mei de Sync Services van Apple uitgeschakeld, waardoor problemen kunnen optreden bij het draadloos synchroniseren van je iPhone-agenda. Sync Services is een technologie die Apple voorheen gebruikte voor het synchroniseren van data tussen meerdere apparaten. Toen Apple de nieuwe MobileMe Calendar aankondigde, werd ook duidelijk dat Sync Services niet meer zouden werken. Microsoft’s Office voor de Mac maakte tot nu toe gebruik van Sync Services om afspraken met de iPhone te synchroniseren en daarom is nu Service Pack 1 beschikbaar gesteld om dit op te lossen.

iPhone-gebruikers die merken dat hun agenda niet meer wordt bijgewerkt, zijn niet helemaal verloren. Ze kunnen hun iPhone op de computer aansluiten en daarna via iTunes synchroniseren. Maar draadloos zou gemakkelijker zijn…

office for macWindows-gebruikers ervaren geen problemen, want zijn kunnen met Outlook voor Windows nog steeds de iPhone-agenda draadloos synchroniseren. Wie Parallels Desktop 6 heeft geïnstalleerd en op zijn Mac ook nog een virtuele Windows-omgeving draait kan de Outlook-gegevens alsnog synchroniseren met MobileMe.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 6 mei 2011, 13:25
Categorie Desktop
Onderwerpen activity, mobileme, synchroniseren

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.