Ontwikkelaar Gravity Sling geeft inzicht in In App Purchases

Riptide Games heeft laten weten wat het succes van In App Purchases in de game Gravity Sling tot nu toe is geweest. Eerlijk gezegd vallen de aankopen een beetje tegen.

gravity slingWat valt er met In App Purchases te verdienen? Ontwikkelaar Riptide Games werpt er wat licht op in een blogposting. Ze schrijven over de resultaten die ze hebben behaald met de puzzelgame Gravity Sling, waar we eerder een review over schreven. Deze game wordt gratis aangeboden, waarbij je de eerste 15 levels meteen kunt spelen. Voor de overige 30 levels moet je een In App Purchase doen van €0,79.


Gravity Sling was samen met Eliminate Pro en Touch Pets Dogs een voorloper met een dergelijke aanbieder: gratis games weggeven en hopen dat mensen de extra aankoop vanuit de applicatie doen. Volgens verkoopcijfers van Riptide heeft Gravity Sling tot nu toe beperkt succes. De conversieratio ligt op 1,91%. Dat wil zeggen: 1 op de 50 spelers kiezen voor de betaalde upgrade. Er zijn in totaal 66.346 downloads geweest, die tot 1.267 verkopen hebben geleid.

Nog geen duizend euro heeft Riptide er dus uiteindelijk mee verdiend. Riptide ontdekte ook dat aankopen gewoonlijk een of twee dagen na een download plaatsvinden. Maar liefst 85% van de downloaders zitten in Japan, dus misschien vertekent dat het beeld. Verder had OpenFeint invloed op de verkopen: gebruikers van OpenFeint (het sociale gamesnetwerk, vergelijkbaar met Plus+) waren drie keer vaker geneigd om een aankoop te doen, in vergelijking met mensen die geen account bij Open Feint hebben. Met nieuwe levelpacks wil Riptide de belangstelling voor Gravity Sling op peil houden. Ook komt er een premium-versie waarvoor gebruikers moeten betalen.

Meer info: Riptide Blog

gravity sling

Reacties: 13 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.