T-Mobile houdt enquête over nieuwe My T-Mobile app

My T-Mobile is gestart met een online vragenlijst over My T-Mobile 3.0 voor iPhone. De telecomprovider wil weten wat je van het design vindt.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

My T-Mobile 3.0 iPhone vragenT-Mobile is gestart met een online enquête over de nieuwe 3.0-versie van de My T-Mobile belstatus-app die binnenkort moet uitkomen voor de iPhone. Iedereen kan enkele vragen van de telecomprovider beantwoorden. De vragenlijst bevat screenshots van hoe de app eruit kan zien. Je kan op de screenshots klikken om je mening te geven over wat je ziet. Er is nogal wat ruimte voor verbetering voor T-Mobile: de huidige app heeft een gemiddelde beoordeling van twee sterren in de App Store.


Door de aanpak van T-Mobile zie je alvast screenshots van hoe de nieuwe app eruit ziet. De pagina’s zijn conform iOS 7 spierwit, maar hebben wel de roze details van de telecomprovider. Op het scherm rechts zie je dat T-Mobile je bijvoorbeeld wil aanraden een grotere bundel te nemen als je veel verbruikt. Ook zie je dat T-Mobile een hoofdmenu overweegt waarin je onderin direct je resterende minuten/ sms en datategoed ziet, inclusief het aantal dagen tot je nieuwe tegoed.

My T-Mobile hoofdmenu minimaal My T-Mobile 3.0 concept

Maar dat kan nog aangepast worden. My T-Mobile gooit zijn nieuwe applicatie dus voor de leeuwen, op een grotere schaal dan dat de concurrentie dat doet. Zo houdt Telfort bijvoorbeeld een besloten testfase voor een nieuwe versie van Telfort Belstatus. T-Mobile kiest een pad waarbij het oordeel van de besloten testgroep niet meer de leidraad is voor de nieuwe versie, vertelt Ruud Huigsloot van T-Mobile aan iCulture:

“De screenshots die je ziet zijn beoordeeld door een testgroep. Die zijn positief gestemd. Maar we willen de randjes opzoeken voor een objectiever beeld. We willen nu nagaan of hun bevindingen kloppen met wat we uit deze test kunnen leren.”

Volgens Huigsloot is de aanpak van T-Mobile geen directe reactie op de ontvangst van My Vodafone 3.0, die een erg speelse vormgeving introduceerde. Dat leidde tot grote ontevredenheid bij iCulture-lezers en in gebruikersrecensies in de App Store.

“My Vodafone heeft een gedurfd design. Wij zullen niet zover gaan. My T-Mobile bedient een grote groep klanten en het is moeilijk inschatten wat die precies willen. Met deze test hopen we na te gaan wat klanten verwachten aan de hand van analytics. Echte feedback. We kiezen in ieder geval niet voor design om het design.”

Hoelang de vragenlijst openbaar zal zijn, is nog niet bekend. T-Mobile wil My T-Mobile 3.0 eind april uitbrengen, maar het kan volgens Huigsloot zo zijn dat feedback pas in updates daarna kan worden verwerkt.

In de App Store-beoordelingen op de huidige My T-Mobile app is een tweedeling te zien. Sommige mensen zijn goed te spreken over de app, maar er is ook veel kritiek. Op het aanvragen van inlogcodes om met de app te werken, problemen met inloggen en het late verversen van de databundel en resterende minuten en sms’jes.

Directe link naar de enquête voor My T-Mobile 3.0

Reacties: 8 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.