Review: DoodleJump, verslavend spelletje uit de App Store

Review van DoodleJump, een verslavend spelletje uit de App Store. Het doel van het spel is om zo hoog mogelijk te komen, waardoor je een steeds hogere score krijgt.
Jean-Paul Horn | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Hoe hoger je springt, hoe meer punten.DoodleJump is een verslavend spelletje uit App Store. Het doel van het spel is om zo hoog mogelijk te springen, waardoor je een steeds hogere score krijgt. Het spel is vrij simpel: het werkt met de accelerometer van de iPhone of iPod touch. Je tikt op het scherm om een balletje naar boven te schieten, om vijanden uit de lucht te schieten. In het spelletje heb je ook te maken met nepplateau’s en springkussens. Als je op een nepplateau springt, dan breekt deze middendoor en val je naar beneden. Bevindt zich daaronder geen plateau meer, dan val je naar beneden en is het game over. Het springkussen spreekt voor zich: als je daarop springt word je ver de lucht in geschoten, om zo sneller een hoge score te behalen.

De achtergrond van het spel is een kladblok met ruitjes, met daarop getekende beestjes en een UFO. Ook staan er langs de kantlijn rode strepen, die aangeven hoe ver andere spelers zijn gekomen. Als je uiteindelijk Game Over hebt, kun je je score opsturen zodat deze in de lijst met high scores komt te staan. Je kunt dan ook zien op welke positie je bent geëindigd. De high score staat op mijn iPhone op 179666, dus je moet heel erg lang vol kunnen houden, wil je de top bereiken.

Vanuit het Game Over-menu word je doorverwezen naar de pagina waar je je score kan opsturen. Als je vervolgens op submit hebt gedrukt, kom je bij de high score lijst uit, waar je vervolgens op menu kan drukken om weer terug te gaan naar het hoofdmenu. Het spel is bijna identiek aan PapiJump, die ook in de App Store verkrijgbaar is.

Een simpel maar verslavend spelletje waarbij je je prestaties kunt meten tegen die van anderen.

Info: DoodleJump

• Ontwikkelaar: Lima Sky