Aanbieding-app krijgt nieuwe boodschappenlijst, kondigt productvergelijker Foodhouse aan

Aanbieding heeft een update gekregen met een verbeterde boodschappenlijst, acties en reclamebanners. Ook wordt verwezen naar een nieuwe app Foodhouse, die volgende week verschijnt.

aanbieding-interfaceDe Nederlandse app Aanbieding heeft vannacht een update gekregen en daarbij zijn diverse nieuwe functies toegevoegd, zoals winkellocaties, openingstijden, informatie over acties en promoties en nieuwe producten. Ook de boodschappenlijst is vernieuwd. Met Aanbieding heb je in één oogopslag de koopjes in de Nederlandse supermarkten op een rij. Je kunt zelf aanvinken welke supermarkten je vaak bezoekt, zodat je geen aanbiedingen te zien krijgt waar je toch niets aan hebt. De app bestaat al drie jaar en wordt dagelijks door duizenden consumenten gebruikt.


Je kunt zoeken naar aanbiedingen van allerlei supermarkten, van Albert Heijn tot Vomar en van C1000 tot Nettorama. Om je te motiveren nog meer koopjes te jagen laat de Aanbieding-app voortaan zien hoeveel geld je totaal bespaard hebt.

aanbieding-ontbijtkoekUit een gebruikersonderzoek in opdracht van de ontwikkelaar bleek dat gebruikers van de app het liefst een overzicht van acties en promoties wilden zien, bijvoorbeeld gratis toegangskaartjes of 2+1 acties. Dit is nu toegevoegd, al kon ik ze als regelmatige gebruiker van de app niet vinden. Wat ik wel zag, is dat er op heel wat schermen ‘actieblokken’ zijn toegevoegd, die op mij eerder overkwamen als reclamebanners (in dit geval voor Bolletje ontbijtkoek). Bij producten van Albert Heijn waren de banners wel te zien, bij producten van andere supermarkten niet. Helemaal perfect is de app nog niet, want op de twee grijze bolletjes onder elk product kun je gewoon tappen, maar je wordt doorgestuurd naar een lege pagina. Deze bolletjes hadden niet-klikbaar moeten zijn.

Bij het bekijken van aanbiedingen bij Vomar krijg je een balk te zien met reclame voor pudding bij concurrent Jumbo. Bij deze producten is ook een knop naar de Retailers-app opgenomen, die je helaas niet naar een Vomar-app doorstuurt, maar naar de (niet mobiele) website van concurrent Jumbo. Gek genoeg verwijzen ze bij Albert Heijn niet naar de Appie-app, terwijl dat toch een kleine moeite was geweest. Misschien is dit een optie, die de supermarkten alleen tegen betaling kunnen laten toevoegen. Bij de Vomar-producten zie je ook een link naar de nieuwe dienst Foodhouse, waarover je hieronder meer leest. Klikken op de knop heeft alleen nog geen zin: je komt ook hier op een witte pagina terecht.

Toch nog één puntje van kritiek dan: bij het bekijken van producten kreeg je altijd nog een infoblokje te zien, waaruit je meteen kunt afleiden wat het kortingspercentage is, hoeveel je bespaart en tot welke datum de aanbieding duurt. Bij supermarkten zonder reclameblokken zoals Lidl en Dirk is dat infoblok nog steeds te zien, maar bij supermarkten met reclamebanners ontbreekt het, terwijl die info best handig was.

De makers van Aanbieding gaan komende week nog een andere app lanceren: Foodhouse. Dit is een app waarmee je meer dan 6.000 producten uit de supermarkt kunt vergelijken op basis van voedingswaarde en consumentenbeoordeling. Het verschil met de eerder op iPhoneclub besproken app Boodschapp is volgens de makers dat de informatie veel completer is en dat zoeken en vergelijken veel meer centraal staat. Details over deze app zullen pas later bekend worden, aangezien het verhaal bij een grote krant ligt. Opvallend is dat het linkje naar Foodhouse al wel in de Aanbiedingen-app aanwezig is, maar dat het naar een lege pagina leidt.

Downloaden: Aanbieding (gratis)

Reacties: 2 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.