T-Mobile: ‘Vraag naar iPhone3G overtreft verwachtingen’

T-Mobile heeft een persbericht rondgestuurd waarin ze zeggen dat de vraag naar de iPhone 3G alle verwachtingen heeft overtroffen. Maar over aantallen en de stand van zaken rond activaties wordt niet gesproken.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

T-Mobile heeft een paar minuten geleden een persbericht rondgestuurd, waarin ze meedelen dat de vraag naar de iPhone 3G (bij T-Mobile consequent als iPhone3G geschreven) alle verwachtingen heeft overtroffen. “Alle toestellen binnen één dag uitverkocht” schrijft de operator. “Een paar uur voor de officiële introductie van het toestel, vormden zich door het hele land wachtrijen voor de T-Mobile Shops. Ondanks de uitbreiding van capaciteit in de systemen, het call center en in de winkels, leidde de grote toeloop van geïnteresseerden toch tot langere wachttijden. Aan het einde van de ochtend was de voorraad iPhone3G toestellen uitverkocht.”

Blijkbaar had T-Mobile niet zo’n succes verwacht: “De vraag naar iPhone3G is nog veel groter dan vooraf verwacht. Daarom zal men de komende periode rekening moeten houden met levertijden.” Het bedrijf verwacht op “zeer korte termijn” en op “zeer regelmatige basis” nieuwe leveringen. Mensen kunnen gewoon terecht bij de T-Mobile-verkooppunten en kunnen zich daar na een aanbetaling op een intekenlijst laten plaatsen. Alle aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.

Directeur Marketing van T-Mobile zegt in het persbericht verder nog: “De afgelopen twee weken zijn wij echt overspoeld met vragen van mensen die iPhone3G wilden aanschaffen. We hielden daarom wel rekening met een grote toeloop bij de introductie, maar de vraag naar iPhone3G overtreft onze verwachtingen. iPhone3G is een enorm succes in Nederland en wij zijn verheugd dat mensen in zulke grote getale naar onze verkooppunten zijn gekomen. Gezien de grote toestroom verwacht ik dat men de komende paar weken rekening moet houden met levertijden, maar wij zullen er alles aan doen om de mensen die een iPhone3G willen kopen zo snel mogelijk te bedienen. De reacties van de eerste iPhone3G bezitters waren zeer positief”.

Wat ons opvalt is dat in het persbericht met geen woord wordt gesproken over de problemen rond de activatie en de stand van zaken daarvan. Ook wordt niet gesproken over verkochte aantallen en daarmee is het persbericht uiteindelijk toch niet meer dan een verkapte reclamefolder.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 november 2009, 1:41
Categorie Providers

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.