Moet Apple het iPhone-activatieproces wijzigen?

Bij elke miljoen niet-geactiveerde iPhones loopt Apple $300 tot $400 miljoen omzet mis. Het activatieproces waarbij kopers thuis kunnen activeren maakt het wel erg gemakkelijk om geen abonnement af te sluiten.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

SchakelaarDe afgelopen dagen hebben we op websites verschillende schattingen kunnen lezen over het aantal iPhones dat op spoorloze wijze is verdwenen in het retailkanaal of in de handen van unlockers is terechtgekomen. Ruim 1 miljoen iPhones zijn niet op de gewenste wijze geactiveerd. Klinkt niet echt dramatisch, totdat iemand voorrekent dat bij elke miljoen iPhones die unlocked worden, Apple zo’n $300 tot $400 miljoen aan omzet misloopt.

Volgens iPhone Matters zou Apple daarom eens moeten nadenken over activatieproces, dat aanvankelijk zo innovatief leek. Normaalgesproken moet je bij aankoop van een telefoon in de winkel al je provider kiezen. Door het activatieproces naar de woon- of werkkamer van de koper te verplaatsen kon Apple in juni voorkomen dat er gigantische rijen ontstonden, was er geen training in de winkel nodig en kon Apple het setup-proces zelf bepalen. Maar het maakte het voor gebruikers ook erg gemakkelijk om zonder verdere vragen een iPhone in de winkel te kopen om vervolgens geen abonnement af te sluiten.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 29 januari 2008, 21:56
Categorie Providers

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.