Kort nieuws: Vakantiestop bij T-Mobile, iTunes gaat Europees, variabele iTunes-prijzen

Drie korte nieuwtjes: de variabele prijzen in iTunes gaan een eigen leven leiden, Apple denkt over pan-Europese iTunes Store en in Duitsland mogen T-Mobile-promotiemedewerkers vanaf 15 juni geen vakantie nemen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

t-mobile duitslandOnze bevriende iPhonesite iFun/iPhone-Ticker heeft iets interessants ontdekt: T-Mobile heeft in Duitsland een vakantiestop afgekondigd voor partners en promotiemedewerkers. Als reden voor de vakantiestop wordt de invoeren van een nieuw toestel genoemd. De stop geldt vanaf 15 juni 2009 en dat wijst erop dat de iPhone mogelijk toch tijdens de WWDC wordt aangekondigd (en niet pas eind juni, als Jobs terug is van zijn vakantieverlof).

jobs kroes jaggerDe Europese Commissie heeft notulen vrijgegeven van de bijeenkomst die vorig jaar september plaatsvond in Brussel. Daarbij waren Steve Jobs, Mick Jagger en Neelie Kroes aanwezig. Nu blijkt dat er ook topmensen van eBay, EMI en Fiat aanschoven, om te praten over één Europese iTunes Store, waarbij alle muziekrechten voor de hele EU zijn afgedekt. Nu komt het nog vaak voor dat bepaalde muziekalbums niet in bepaalde landen te koop zijn, omdat de rechten ervan niet zijn geregeld. Apple geeft aan dat ze iTunes naar alle Europese landen willen uitrollen, inclusief een aantal Oost-Europese landen waar nog geen eigen iTunes Store aanwezig is. Meer bij Macworld.

phish time turns elasticIn april kondigde Apple aan dat er meer variatie in de prijzen van DRM-vrije muziek zou komen. Er werd toen gesproken over drie prijsniveau’s: 69 cent, 99 cent en €1,29. Gisteren verscheen er een nummer van de band Phish, die echter veel duurder is: $1,99 (in Europa €2,49). Losse nummers van Phish kosten in de iTunes Store nog steeds €0,99 maar voor dit ‘album’, dat in feite maar één nummer bevat moet je fors meer betalen. Gelukkig krijg je wel waar voor je geld: het nummer duurt 13:29 minuten. Eigenlijk is het een duur muzieknummer, vermomd als een album. Het roept wel vragen op: hoe flexibel is Apple’s variabele prijsstelling nu werkelijk? Met deze truc kan een artiest (of beter gezegd: zijn platenmaatschappij) alles vragen wat ‘ie maar wil.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 november 2009, 1:29
Categorieën Diensten, Mac & macOS, Providers

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.