Klanten stappen op na afluisteraffaire bij T-Mobile in Duitsland

Na een afluisteraffaire kampt T-Mobile in Duitsland met weglopende klanten. Bijna de helft van de ondervraagde klanten heeft geen vertrouwen meer in het bedrijf.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

T-Mobile afluisteraffaireT-Mobile heeft geluk dat veel klanten een tweejarig contract hebben afgesloten, want volgens een enquête willen de klanten massaal opstappen. Het heeft te maken met een afluisteraffaire, die Deutsche Telekom nog duur kan komen te staan. Eenderde van de klanten wil overstappen naar een andere aanbieder en eenvierde wil niets meer met het bedrijf te maken hebben. Terwijl Deutsche Telekom zijn imago met de iPhone zo mooi had opgepoetst…

T-Mobile liet niet alleen eigen topmensen, maar ook journalisten afluisteren, om te achterhalen wie precies informatie naar buiten lekte. Het tijdschrift Wirtschaftwoche heeft nu een onderzoek laten uitvoeren om te achterhalen hoe het publiek over deze afluisteraffaire denkt. Niet zo goed, blijkt. Bijna één op de twee ondervraagden gaf aan dat hij het vertrouwen in Deutsche Telekom heeft verloren. Maar zomaar opstappen kan niet: veel klanten zitten vast aan een een- of tweejarig abonnement.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 2 november 2009, 1:46
Categorie Providers

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.