‘iPhone heeft geen zakelijke uitstraling’

RIM-CEO Jim Balsillie vindt de iPhone niet zakelijk genoeg en wijst erop dat het marktaandeel van de iPhone alleen maar daalt terwijl die van 'zijn' BlackBerry met 10% is gestegen.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

BlackBerry Bold“De iPhone heeft geen zakelijke uitstraling. Uit recente kwartaalcijfers blijkt dat de iPhone aan het wegzakken is op de markt voor smart phones, terwijl het marktaandeel van de BlackBerry met 10 procent is gestegen.” Dat zegt Jim Balsillie, één van de twee CEO’s van RIM. Balsillie ziet met vertrouwen de komst van de 3G iPhone tegemoet. Hij weet dat Apple de ambitie heeft om de zakelijke markt op te gaan, maar denkt niet dat bedrijfsdirecteuren zullen kiezen voor de iPhone.

Die uitspraken zijn te lezen op Webwereld, waar in een artikel aandacht wordt besteed aan de toekomstplannen van RIM, fabrikant van de BlackBerry. Hoewel RIM de afgelopen tijd toestellen aankondigt die sterker op de consument zijn gericht, blijft het bedrijf zich toch vooral op de zakelijke markt richten. Op een conferentie in Orlando, Florida, kondigde RIM onder andere het Mobile Voice System aan waarmee de BlackBerry kan worden geïntegreerd met bedrijfstelefooncentrales. Vorige week kondigde RIM nog een samenwerking met SAP aan om te zorgen dat CRM-toepassingen van SAP ook op de BlackBerry te benaderen zijn.

Via: Webwereld

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 30 oktober 2009, 4:11
Categorie Achtergrond

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.