iPhone-applicaties met reclame leveren heel wat geld op

Het aanbieden van gratis iPhone-applicaties met reclame blijkt behoorlijk lucratief, zo blijkt uit (niet helemaal onafhankelijke) cijfers van Adwhirl. Ontwikkelaars verdienen honderden tot duizenden dollars per dag met hun app.

adwhirlAdwhirl, het reclamebureau dat onderdeel is van AdMob, heeft een kijkje gegeven in de markt voor gesponsorde iPhone-applicaties. Uit de statistieken zijn interessante wetenswaardigheden te halen. Zo blijkt dat het weggeven van een gratis iPhone-applicatie met advertenties best lucratief kan zijn.

Adwhirl zorgt op dit moment voor 250 miljoen advertentie-impressies per maand via de iPhone. Zodra een applicatie in de top 100 van de App Store terechtkomt, kun je een inkomen tussen de $400 en $5.000 per dag tegemoet zien. En de gebruikers die op een banner klikken zijn ook nog eens aantrekkelijke klanten: ze leveren 8 maal zoveel omzet op als soortgelijke reclames op Facebook en MySpace.

Nu wil je waarschijnlijk ook namen en rugnummers weten. Dat kan: iFartAlert! verdient meer dan $2.000 per dag aan advertenties, Sound Grenade zelfs nog iets meer: $3.000 per dag. Een applicatie als 5800+ Drink and Cocktail Recipes doet het met $1.500 per dag ook niet slecht. Toch is Adwhirl in dit hele verhaal niet helemaal onafhankelijk: ze hebben er belang bij om de inkomsten zo gunstig mogelijk voor te spiegelen.

Het rapport is als PDF te downloaden: Adwhirl iPhone Advertising
Meer info: Adwhirl

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 7 mei 2009, 16:41
Categorie Apple

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.