iPad alweer winnaar in tevredenheidsonderzoek J.D. Power

iPad-gebruikers zijn het meest tevreden over hun tablet, blijkt opnieuw uit een onderzoek van J.D. Power. De iPad scoort het best op performance, design, gebruiksgemak en functies. Alleen op prijs scoort Amazon beter.

happy-ipad-userHet tevredenheidsonderzoek van J.D. Power and Associates wordt dit jaar voor de tweede keer georganiseerd. De uitslag was eigenlijk al te voorspellen: de iPad is opnieuw verkozen tot de tablet waar gebruikers het meest tevreden over zijn. Het onderzoek kijkt naar tevredenheid onder mensen die hun tablet maximaal één jaar bezitten. Daarbij wordt gelet op performance (26%), gebruiksgemak (22%), uiterlijk en design (19%), functies (17%) en prijs (16%). Apple kwam voor de tweede keer als beste uit te bus met een score van 836 punten (uit maximaal 1.000). Apple scoorde het hoogst op de eerste vier factoren, terwijl Amazon het beste scoorde op prijs.


Opvallend is dat mensen meer tevreden zijn over tablets die door vier of meer mensen worden gebruikt (852 punten uit maximaal 1.000) dan mensen die in hun eentje een tablet gebruiken (824 punten). Van de mensen die werden ondervraagd deelt 51% de tablet met meerdere mensen. Tabletfabrikanten zouden er daarom goed aan doen om gebruikers de mogelijkheid te bieden om gedeeld gebruik te regelen, bijvoorbeeld met verschillende gebruikersaccounts.

Gedeeld gebruik maakt mensen blijer en tevredener, zo blijkt uit de cijfers. Mensen die een tablet delen willen in 41% van de gevallen weer precies hetzelfde merk kopen als ze aan een nieuwe tablet toe zijn. Bij de eenlingen is dat maar 28%. Bijna 46% van de ondervraagde tabletgebruikers heeft kinderen, die de tablet ook mogen gebruiken. En 20% van de ondervraagden gebruikt de tablet voor zakelijk gebruik. Uit de cijfers blijkt dat bedrijven een bring your own device-aanpak (BYOD) volgen. In slechts 31% van de gevallen betaalt de werkgever mee.

jd-power-ipad-tevredenheid

Informatie

Laatst bijgewerkt
28 april 2013 om 18:31
Categorie
iDevices

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.